دکتر نژادعلی: دانشگاه پیام نور خراسان رضوی مسئول بررسی آسیبهای اجتماعی شد
دکتر نژادعلی: دانشگاه پیام نور خراسان رضوی مسئول بررسی آسیبهای اجتماعی شد

دانشگاه پیام نور خراسان رضوی از سوی شبکه جامع دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان به عنوان مسئول بررسی آسیب های اجتماعی این منطقه تعیین شد.

به گزارش یوپنا گفت: تاکنون مطالعات اولیه و ساختارسازی های لازم پیرامون بررسی گسترده آسیب های اجتماعی انجام گرفته است تا از ابتدای مهرماه با فعال شدن دبیرخانه بررسی آسیب های اجتماعی استان در این دانشگاه این مهم به طور جدی وارد مرحله عملیاتی شود.

عزیزالله نژادعلی افزود: این دانشگاه از نوع دانشگاه های دولتی است که بسیاری از دانشجویان در واحدهای مختلف آن تحصیل می کنند و ۳۵ درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد کشور در مرکز این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مزیت های این دانشگاه محوریت کتاب در رشته های مختلف است و طبق آیین نامه وزارت علوم آموزش ها در دانشگاه پیام نور با استانداردهای آموزشی مطابقت دارد.

وی گفت: آزمون های پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه پیام نور در کشور یکسان و در ساعت مشخص برگزار می شود و اگر دانشجویی امکان شرکت در آزمون محل تحصیل خود را نداشت می تواند با حضور در هر یک از واحدهای دانشگاه پیام نور کشور در آزمون درس خود شرکت کند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۰ درصد آزمون های دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ انجام می گیرد و این دانشگاه تلاش دارد برگزاری آزمون های الکترونیکی را به حداکثر برساند.

نژادعلی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور کمترین شهریه را در بین دانشگاه های کشور دارد، اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی با دو بانک و دو نهاد قرارداد منعقد کرده است و در ابتدای شروع هر نیمسال تحصیلی به هر دانشجو تسهیلات با حداقل سود برای تامین شهریه پرداخت می کند.

وی گفت: این دانشگاه دارای ۳۰ مرکز و واحد دانشگاهی در این استان و ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتراست.

وی افزود: منطقه ۹ دانشگاه پیام نور کشور نیز از چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان تشکیل شده که در مجموع حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد.