پیام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه
پیام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه

سید محمود نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه پیامی صادر کرد:

به گزارش یوپنا،  متن پیام بدین شرح است:
«وحدت حوزه و دانشگاه گمشده ای است که باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی و علمی ـ فرهنگی کشور به عنوان پیکر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد» رهبر فرزانه انقلاب

برای پیشرفت و توسعه در کشور، امروز بنیادی نمودن علم و دانش ، ضروری است ؛ چرا که دانش و فرهنگ از عوامل قدرت بوده و خواهد بود؛ حوزه ودانشگاه مانند دو مغز متفکر و قلب تپنده در جامعه اسلامی، نقش سرنوشت سازی در تعالی و شکوفایی یا رکود و انحطاط جامعه به عهده دارند. همدلی و وحدت این دو قشر فرهیخته دست مایه گران بهایی است که زیربنای همه دگرگونی های اساسی، به ویژه تحول فرهنگی و علمی را که زیرساخت سایر تحول ها است، فراهم می سازد.
امروز وحدت حوزه و دانشگاه برای تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و جلوگیری نفوذ بیگانگان در جامعه ضروری است. نقش مهم این دو مرکز علمی و فرهنگی در کیفیت اداره نظام و مقابله با تهاجم همه جانبه استکبار جهانی، وحدت این دو نهاد را به ضرورت گریزناپذیری بدل کرده است.

۲۷آذر ماه سالروز شهادت و عروج ملکوتی شهید بزرگوار آیت الله دکترمفتح پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه است ، شهید بزرگواری که امام عزیزمان در وصف ایشان فرمودند: “شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است. در این راستا اینجانب ضمن احترام به آن شهید والا مقام و همه عالمان حوزه و دانشگاه؛ این روز را به همه اساتید و دانشگاهیان دانشگاه پیام نور تبریک عرض نموده و گرامی می داریم و امیدواریم ما دانشگاهیان پیام نور در مسیر تعالی و پیشرفت جامعه گام محکم تری برداریم . انشاءالله
سید محمود نبوی
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور