انقلاب اسلامی محصول مولفه های باوری، ارزشی و معنوی بنیادین بود
انقلاب اسلامی محصول مولفه های باوری، ارزشی و معنوی بنیادین بود

مراسمی که به مناسبت دهه فجر در دانشگاه پیام نور با حضور دکتر یوسفوند ریاست دانشگاه پیام نور لرستان، دکتر اله دادی معاونت دانشگاه و سایر مدیران استانی و پرسنل و دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز خرم اباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر اله دادی معاون دانشگاه پیام نور استان در این مراسم اظهار داشت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب هستیم، فرا رسیدن این روز بزرگ و حماسی را به ملت عزیز ایران، دانشگاهیان و بخصوص دانشگاهیان دانشگاه پیام نور تبریک و تهنیت عرض می کنم.

ایشان افزود: انقلاب اسلامی ایران مختصات خاص خودش را دارد و جامعه شناسان بزرگی برای تبیین و تحلیل جامعه شناسانه آن نظریه پردازی کرده اند، من از بین نظریات جامعه شناسی به نظریه فوکو، فیلسوف اجتماعی و جامعه شناس شهیر فرانسوی اشاره می کنیم  که در دوران مبارزه انقلابی به ایران سفر کرد و از نزدیک شاهد مبارزات انقلابی مردم ایران بود و ماحصل مشاهدات تجربی و تحلیل های جامعه شناسانه ایشان در ۹ مقاله ارائه شده، از جمله ایرانیان چه رویایی در سر دارند و ایران روح یک جهان بی روح ، از نظر فوکو انقلاب ایران، انقلابی پسامدرن است و نمی تواند با انگیزه های اقتصادی و مادی صورت گرفته باشد، زیرا اگر با انگیزه اقتصادی و مادی صورت می گرفت اقشار مرفه در آن شرکت نمی کردند.

معاونت دانشگاه پیام نور لرستان ادامه داد: به طور خلاصه می توان گفت در دوره ای که مهمترین تحولات نظام جهانی، از جمله انقلاب های فرانسه و روسیه، تحت تاثیر دو ایدئولوژی حاکم بر دنیا یعنی لیبرالیسم و کمونیسم بود، که فصل مشترک هر دوی اینها مادی گرایی بود، انقلاب ایران بوجود آمد که بجای عوامل مادی، عوامل باوری، ارزشی و معنوی نقشی تعیین کننده داشتند.

اله دادی خاطرنشان کرد: در شکل گیری و پیدایش انقلاب اسلامی سه رکن مهم که عبارتند از مکتب، مردم و رهبری بسیار اثر گذار بودند، در تثبیت و تداوم انقلاب هم ارتباط این سه رکن زنجیره وار و ناگسستنی است در مواقع حساس و پیچ های منحصر به فرد تاریخی این ارتباط کارآمد و پویا باعث حمایت و حفاظت از انقلاب، ایران و ایرانی بود.

ایشان تاکید کرد: ما امروز در یک جنگ آشکار و پنهان قرار داریم که نظام سلطه می خواهد بر ما تحمیل کند، به خصوص جنگ اقتصادی، روانی و رسانه ای بیش از پیش به سرمایه مردمی نیاز داریم و بایستی میدان قدرت را برای مردم هموار کنیم تا پاسدار انقلاب، رهبری، نظام و ایران باشند، سرمایه های مردمی ما را جهانیان در مراسم تشییع شهید سلیمانی نظاره گر بودند.

وی ابراز داشت: اقدام تروریستی آمریکا بر علیه سردار قهرمان و عزیز میهنمان ما را متحد کرد و روح جمعی ما را بیش از پیش بیدار کرد و غرور ملی و وجدان جمعی ایرانیان را در دفاع از هویت و عزت ما را بیش از پیش بهم پیوند زد، به هرحال کشورما کمی ها، کاستی ها و مشکلاتی دارد، اما راه برون رفت از کاستی ها وحدت در عین تنوع و کثرت است و مسیر توسعه و پیشرفت ایران از اتحاد، انسجام، اخلاق و اعتماد می گذرد.

اله دادی در پایان خاطر نشان کرد: ما ایرانیان وحدت در عین کثرت را در دو روز حماسی و ملی یعنی ۲۲ بهمن و ۲ اسفند نشان خواهیم داد و در این بین رسالت دانشگاهیان هم این است که برای سربلندی ایران عزیزمان همدل و همگام با آحاد مردم، عزممان و اراده مان را محکم و استوار نگه داریم.

@lrpnu