اپل فروشگاه‌هایش را در سراسر جهان بست
اپل فروشگاه‌هایش را در سراسر جهان بست

شرکت اپل تمام فروشگاه‌هایش در بیرون از چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا بست. بسیاری از کسب‌وکار‌های بزرگ آمریکایی برای مقابله با کرونا، فروشگاه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند.

«تیم‌کوک»، مدیرعامل اپل در نامه‌ای که در وبسایت این شرکت منتشر شد، نوشت: «ما تمام فروشگاه‌هایمان را در بیرون از چین تا ۲۷ مارس خواهیم بست.»

به گزارش یوپنا، این در حالی است که اپل تمام ۴۲ فروشگاه خود را در چین روز جمعه بازگشایی کرد؛ چرا که چین موفق به کنترل شیوع این ویروس شده و تعداد افراد مبتلا سیر نزولی گرفته است. البته شرکت اپل به فروش آنلاین خود ادامه می‌دهد.

تیم کوک همچنین اعلام کرد: «در کلیه دفاتر اپل در بیرون از چین، ما در حال ایجاد شرایط منعطف برای کارکنان هستیم. به این معنی که اعضای تیم ما در صورتی که نوع شغل‌شان اجازه دهد، دور کاری می‌کنند.»

اطلاعیه اپل، واکنش‌های کسب‌وکار‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا را افزایش داد. چرا که تا پیش از این، بیشتر شرکت‌ها فروشگاه‌های خود را باز نگه داشته بودند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری دیگر از خرده‌فروشی‌های آمریکایی نیز از این اقدام اپل، تبعیت کردند.

«اوربن اوت‌فیترز» هلدینگ بزرگ خرده‌فروشی پوشاک که مالک برند‌هایی مانند آنتروپولوژی و فری‌پیپل است، اعلام کرد که تمام فروشگاه‌های آن در سراسر جهان تا ۲۸ مارس تعطیل خواهد بود.

شرکت ارتباطاتی «وریزون» نیز اعلام کرده است که به طور موقت، تعدادی از فروشگاه‌هایش را در سراسر ایالات متحده آمریکا تعطیل می‌کند تا سیاست دورکاری و کار از خانه، کارکنان خرده‌فروشی‌های آن را نیز در بر بگیرد.

شرکت اوت‌فیترز اعلام کرده است که با وجود بسته بودن فروشگاه‌ها، حقوق کارکنانش را خواهد پرداخت.