حمایت از آثار دانشجویی در نخستین جشنوراه مبارزه با قاچاق کالا و ارز
حمایت از آثار دانشجویی در نخستین جشنوراه مبارزه با قاچاق کالا و ارز

نخستین جشنواره حمایت از آثار و تولیدات دانشجویان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.

دکتر مجید صفاری نیا مدیرکل امور دانشجویان در گفتگوی اختصاصی با یوپنا درباره جشنواره دانشجویی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: نخستین جشنواره حمایت از آثار و تولیدات دانشجویان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.

دکتر صفاری نیا ادامه داد: بهره گیری از ایده های نوین در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیوند بین علم و عمل و توسعه پژوهش های علمی – کاربردی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزایش تعامل بین دانشگاه و دانشجویان از یک طرف و ستاد دستگاه های مرتبط از طرف دیگر و ترویج فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه علمی و پژوهشی از اهداف اصلی این جشنواره می باشد.

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر محورهای جشنواره خاطر نشان کرد: علل، آثار و پیامدهای قاچاق، رفتار مصرف کنندگان کالاهای خارجی و قاچاق، شیوه ها و شگردهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تهدیدها و فرصت های قاچاق کالا و ارز، آینده پژوهشی و قاچاق ارز و کالا، قبح فعل و مصرف قاچاق کالا و ارز، آسیب شناسی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مخاطرات زیست محیطی و قاچاق کالا، فناوری های نوین قاچاق کالا و ارز، دیپلماسی، اقتصاد سیاسی و قاچاق کالا و ارز از مهم ترین محورهای جشنواره می باشند.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که پایان نامه، کتب، مقالات، گزارش ها و تحلیل هایی در دست دارند، می توانند با ارسال طرح اولیه و یا پروپوزال خود، پس از تصویب در شورای پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حمایت های مادی (جوایز ارزنده) و معنوی از جمله تامین منابع علمی، مشاورهای تخصصی، انتشار آثار و کمک هزینه تولید اثر بهره مند شوند.

صفاری نیا در پایان اظهار داشت: تمامی دانشجویان در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی و همچنین فارغ التحصیلان که آثار آنها از اول فروردین ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۹ منتشر یا دفاع شده تا ۳۰ مهر ۱۳۹۹ فرم ثبت نام را تکمیل و به نشانی festival@epe.ir ار سال نمایند.

لازم به ذکر است شماره دبیرخانه جشنواره دانشجویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۸۳۸۳۲۸۰۱- ۸۳۸۳۲۸۰۲- ۸۳۸۳۲۸۰۳ با پیش شماره ۰۲۱ می باشد.