بیش از ۸ میلیون دانشجو در دانشگاه مجازی تحصیل می کنند
بیش از ۸ میلیون دانشجو در دانشگاه مجازی تحصیل می کنند

دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام از تاسیس ۱۳ شبکه با هدف توسعه فعالیت های علمی و فناوری ایران با ۵۷ کشور اسلامی عضو سازمان همکاری های اسلامی خبر داد.

به گزارش یوپنا، دکتر نجفی برزگر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری رسانه ای با امور بین الملل رسانه ملی افزود: در حال حاضر ۲۷ کشور در حوزه آسیا، ۲۷ کشور در بخش افریقا و کشورهای عربی و ۳ کشور در بخش اروپا و قاره آمریکا عضو این شبکه هستند و بیش از ۸ میلیون دانشجو در دانشگاه مجازی تحصیل می کنند.

مشاور رئیس سازمان و امور بین الملل رسانه ملی هم برنامه های شبکه مجازی دانشگاه های جهان اسلام را گامی مهم در پیشبرد اهداف علمی و فناوری ۵۷ کشور اسلامی دانست و افزود: رسانه ملی تلاش می کند در دوران کرونا و پسا کرونا از همه ظرفیت ها برای معرفی ظرفیت های دانشگاه علمی و فناوری به ویژه ارتباط کاری بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان ایران در جهان استفاده کند.

لازم به ذکر است، شبكه دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام زير مجموعه كميته علمي و فناوري سازمان همكاري كشورهاي اسلامي، با هدف ايجاد و تقويت ارتباط علمي، پژوهشي و آموزشي بين دانشگاه هاي كشورهاي اسلامي راه اندازي شد. با ايجاد اين شبكه، تبادلات علمي، آموزشي و تحقيقاتي مراكز دانشگاهي كشورهاي عضو به شيوه مجازي افزايش خواهد يافت و ضمن به اشتراك گذاشتن توانمندي موجود، زمينه انجام پروژه هاي مشترك براي اعضا نيز فراهم مي‌شود.

دانشگاه پیام نور میزبان و از اعضای شبكه دانشگاه هاي مجازي جهان اسلام است.