درخواست پتروشیمی جم از دانشگاه پیام نور برای همکاری علمی
درخواست پتروشیمی جم از دانشگاه پیام نور برای همکاری علمی

در نشست بین رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر و مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم بر همکاری دانشگاه پیام نور با پتروشیمی تاکید شد.

به گزارش یوپنا رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در دیدار با مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: تاسیس دانشگاه پیام نور ایده جالبی بوده است؛ دانش برای همه، همه وقت و همه جا. دانشگاه های پیام نور در سطح کشور متعهد به همکاری آموزشی، پژوهشی با همدیگر هستند و این موضوع ظرفیت علمی خوبی را برای همکاری با سایر دستگاه ها در هر استان فراهم می‌کند.

محمدرضا بحرانی افزود: دانشگاه آماده برگزاری دوره های مختلف آموزشی مورد نیاز پالایشگاه، همچنین مطالعه روی محیط پیرامونی و مطالعه اثرات اجتماعی این صنعت در جم است.

وی افزود: در سال گذشته سند توسعه اجتماعی استان بوشهر توسط این دانشگاه تهیه شده و همچنین تهیه سند توسعه فرهنگی استان نیز به این دانشگاه واگذار شده است. بنابراین در حوزه مطالعه محیط پیرامون و اثرات اجتماعی صنعت در منطقه جم نیز دانشگاه آماده همکاری است.

عبدالصمد نجفی مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر نیز در این نشست  عنوان کرد: ما از حضور چهره ها و مراکز آکادمیک در پالایشگاه استقبال می‌کنیم و امید داریم که پیوند بین صنعت و دانشگاه بیشتر شود زیرا صنعت بدون دانشگاه نمی تواند پیشرفت کند، امروز صنعت باید برای حل مشکلات خود به طرف دانشگاه بیاید.

وی افزود: این پالایشگاه به کمک دانشگاهیان کارهای بزرگی انجام داده و در بخش تولید از کمک دانشگاهیان استقبال می‌کنیم. امید داریم که پیوند بین صنعت و دانشگاه بیشتر شود زیرا صنعت بدون دانشگاه نمی تواند پیشرفت کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: در بحث آسیب های اجتماعی تقاضای همکاری با دانشگاه پیام نور را داریم زیرا نیروی انسانی زیربنای تولید است و اگر دارای سلامت روان نباشد نمی تواند این چرخ را به حرکت درآورد؛ همکاری دانشگاه پیام نور می تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد و باعث پیشرفت فرهنگ و محیط پیرامون صنعت شود.

رییس دانشگاه پیام نور واحد جم گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاه پژوهش های کاربردی است به همین جهت سعی می‌کنیم توانایی‌های خودمان را با نیازهای جامعه تطبیق دهیم. در بحث آموزشی آمادگی برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان پالایشگاه و خانواده‌های آنها داریم.

وی ادامه داد: کارآفرینی و اشتغالزایی از دیگر دغدغه‌های دانشگاه است. صنایع پایین دستی در منطقه رشد نکرده‌اند و تنها صنایع بزرگ به صورت جزیره‌ای رشد کردند بدون اینکه باعث فعال شدن صنایع کوچک شوند. علاوه براین فرهنگ کارآفرینی نیز درجامعه ما رشد پیدا نکرده است که می‌توانیم با همکاری همدیگر برنامه های مشترکی برای رشد فرهنگ کارآفرینی و ترویج شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.