دانشگاه پیام نور در آموزش های مجازی پیشرو می باشد/ تامین اعتبار ساختمان دانشگاه پیام نور تنکابن
دانشگاه پیام نور در آموزش های مجازی پیشرو می باشد/ تامین اعتبار ساختمان دانشگاه پیام نور تنکابن

دکتر سید شمس الدین حسینی نماینده مردم شهرستانهای تنکابن ،رامسر و عباس آباد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و رییس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی از دانشگاه پیام نور مرکز تنکابن بازدید کرد.

به گزارش یوپنا دکتر سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور توانسته است طی بیش از سه دهه از فعالیت خود در توسعه و رشد کانون های بومی و محلی موفق عمل کند، اظهار داشت: این دانشگاه در حوزه توسعه آموزش های مجازی نیز در سطح کشور پیشتاز و پیشرو است.

وی از پیگیری تخصیص سی میلیارد ریال بودجه جهت تکمیل پروژه احداث ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه از طریق وام یا مجاری دیگر نظیر اعتبارات سازمان برنامه و بودجه خبر داد و تصریح کرد: این پروژه نیمه تمام باید با کمک مسئولین و مردم تکمیل می شود.

حسینی بر ضرورت گسترش و تاسیس رشته های جدید در این مرکز تاکید کرد گفت: از مسئولین دانشگاه پیام نور تقاضا داریم که رشته های جدید در این مرکز تا حصول نتیجه پیگیری شود و مجلس شورای اسلامی هم از راه اندازی رشته های پرمتقاضی در دانشگاه پیام نور حمایت می کند.

وی با بیان اینکه اکثر کسب و کارهای این منطقه خرد و کوچک می باشند، تصریح کرد: بنگاه های خرد و کوچک برای توسعه به فراهم بودن زیرساخت های توسعه شبکه ای نیاز دارند و دانشگاه پیام نور به عنوان پشتیبان کننده این بنگاه ها می تواند خدمات قابل توجهی در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن ارائه کند.

در ادامه این نشست دکتر موسوی چلک رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه مرکز تنکابن جدا از اینکه یک مرکز دانشگاهی است، می تواند به عنوان یکی از مراکز توسعه کسب و کار های روستایی فعالیت کند به خاطر اینکه در بخش خرم آباد (مرکز استقرار دانشگاه) تعداد زیادی روستا وجود دارد.

وی ادامه داد: این ویژگی می تواند در راستای کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط منشاء ارائه خدمت باشد و در این راستا مرکز کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای روستایی در این دانشگاه شکل خواهد گرفت.

دکتر ابوذر مرادی مسئول این مرکز دانشگاهی با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاه پیام نور مرکز تنکابن در خصوص ارائه خدمات به اقشار متوسط و کم درآمد،گفت: دانش آموزان و دانشجویانی که بیشتر ساکن روستاهای اطراف هستند در این مرکز تحصیل می کنند و اینکه این مرکز می تواند زمینه ساز خدمات بر مبنای دانش و توسعه کسب و کار باشد.

دکتر مرادی با اشاره به پیشینه کهن و تاریخی بخش خرم آباد شهرستان تنکابن، عنوان کرد: پروژه عمرانی دانشگاهی مرکز تنکابن از سال ۱۳۸۴ شروع شده و تاکنون تکمیل نشده است.