دانشگاه پیام نور رکورددار انتصاب بانوان در کشور شد
دانشگاه پیام نور رکورددار انتصاب بانوان در کشور شد

با انتصاب ۱۳۰ بانوی توانمند در دانشگاه پیام نور، این دانشگاه رکورد تازه ای در انتصاب بانوان در سطح کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش یوپنا دانشگاه پیام نور با بیش از ۱۵ هزار عضو علمی و کارمند بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور بوده که بانوان بخش زیادی از اعضای علمی و کارمندان را شامل می شوند.

بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که بسیاری از آنها در وزارت خانه ها و سازمان ها مدیریت کلان را برعهده دارند.

توجه به زنان در سمت های اجرایی کلان چند سالی است که در کشور گسترش پیدا کرده است.

حسن روحانی نیز در انتخابات سال ۹۶ وعده داد که از ظرفیت زنان و جوانان نهایت استفاده را در دولت دوازدهم انجام دهد.

در این بین دانشگاه پیام نور در سه سال اخیر در زمینه انتصاب زنان و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های آنها در سمت های اجرایی کلان اقدامات بی سابقه ای انجام داد.

مدیریت دانشگاه پیام نور علاوه بر سپردن سمت های اجرایی به بانوان در سطح سازمان مرکزی، روسای بسیاری از مراکز ‌ و واحدهای دانشگاه را به زنان سپرد تا بی عدالتی جنسیتی در این دانشگاه به حداقل خود رسد و به نوعی در طول تاریخ دانشگاه پیام نور و همچنین بسیاری دیگر از سازمان ها و وزارت خانه های کشور چنین اقدامی ماندگار خواهد ماند.

با انتصاب خانم دکتر نصری به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق که یکی از مراکز حساس و مهم دانشگاه بوده، دکتر مهدیه رحمانیانبه به عنوان رییس مرکز روانشناسی و مشاوره دانشگاه، دکتر فاطمه خدا پرست سرپرست جدید مرکز چابهار، دکتر معصومه حسینی به عنوان سرپرست جدید مرکز سنجش و آزمون و دکتر بهنوش سلیم بهرامی سرپرست مرکز فناوری اطلاعات،  ۱۳۰ بانوی توانمند در دانشگاه سمت های مهم اجرایی را بدست آوردند.

افزایش سهم زنان و جوانان در مدیریت اجرایی کشور از برنامه‌های مهم دولت بوده هر چند جای خالی زنان در جایگاه وزارت همچنان احساس می‌شود با این حال وزرا روسای سازمان ها و نهادهای دولتی هر کدام به نوبه خود تلاش کردند تا ابلاغیه رئیس‌جمهوری در خصوص ۳۰ درصد سهم مدیریتی زنان در برنامه ششم محقق شود امری که به نظر بر طبق آمار در دانشگاه پیام نور متحقق شد.

به طور کلی می توان گفت که انتصاب بانوان در سمت های مهم نشان از سطح توسعه یافتگی جامعه و همچنین افزایش میزان چابکی سازمانی خواهد شد.