از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تجلیل شد
از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تجلیل شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری ، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، با حضور اعضای هیئت رئیسه و پژوهشگران برتر، در محل ستاد استان برگزار شد.

به گزارش یوپنا دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان، در این مراسم که همزمان به صورت ویدئو کنفرانس نیز برای کل سطح استان در حال برگزاری بود ، ضمن تبریک هفته پژوهش و کارآفرینی به همه اعضای علمی و دانشجویان پژوهشگر استان ،اظهار داشت: سنگر پژوهش در دانشگاهها بر عهده اعضای علمی و اساتید است تا با تلاش در این حوزه ، در راستای خنثی کردن نقشه های دشمنان و پیشرفت کشور نقش تاثیر گذار خود را پررنگ تر از همیشه نمایند.
رئیس استان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را در تمامی مسائل دانشگاه بوجود آورده که حوزه پژوهش هم از آن مستثنی نیست ، گفت : با وجود این مشکلات و کمبود منابع مالی در حوزه پژوهش ، باز هم شاهد رشد تعداد مقالات و پژوهش ها در طی یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن هستیم و این نشانگر توجه اعضای علمی به مقوله پژوهش در کنار آموزش است.
ایشان با اشاره به اهمیت تربیت دانشجویانی خلاق، نوآور و پژوهشگر در دانشگاه و تحویل آن به جامعه برای تضمین آینده کشور ، گفت : توجه به تشکیل شرکت های دانش بنیان یکی از مهم ترین ارکان این موضوع هست که می تواند ضمن ایجاد روحیه بسیار بالا در بین دانشجویان و اساتید پژوهشگر ، در راستای حل مشکلات کشور نیز تاثیر بسزایی داتشه باشد.
حجت الاسلام خلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دانشگاه پیام نور استان نیز با تبریک هفته پژوهش و نیز ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه ، گفت : طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب ، علم قدرت می آورد و هر کس این قدرت را داشته باشد پیروز خواهد بود .
ایشان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های مختلف ، گفت : پژوهش باید برای جامعه اقتدار به همراه داشته باشد و روز به روز باعث کاهش وابستگی کشور به غرب شود که این امر قطعا با رعایت اخلاق پژوهشی و توجه به مسائل مهم و حیاتی کشور دست یافتنی است.
دکتر عباسیان استاد تمام گروه شیمی دانشگاه پیام نور مرکز تبریز که به عنوان یکی از پژوهشگران برتر استان و کشور و سخنران ویژه در این مراسم حضور داشتند ، با تبریک این روز مهم به همه پژوهشگران و آینده سازان پژوهشگر کشور ، با تبیین موضوع سخنرانی خود تحت عنوان ” اخلاق در پژوهش و اخلاق در علم ” ، گفت :
برای هر کاری باید چهارچوب داشته باشیم تا بتوانیم با برنامه ریزی و روش درست به سرمنزل مقصود برسیم .
در این مراسم از پژوهشگران برتر استان در حوزه های مختلف ، با اهداء لوح تقدیر و جوایزی ، تجلیل بعمل آمد.