افتتاح اولین خانه علوم انسانی بسیج علمی- پژوهشی استان خراسان جنوبی در دانشگاه پیام نور
افتتاح اولین خانه علوم انسانی بسیج علمی- پژوهشی استان خراسان جنوبی در دانشگاه پیام نور

اولین خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) بیرجند، رئیس دانشگاه پیام نور استان، رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند، مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان و جمعی ازمسئولین سپاه پاسداران و دانشگاه پیام نور افتتاح شد.

به گزارش یوپنا رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی هم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: دانشگاه پیام نور استان دارای ظرفیت نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم پایه و انسانی است.
ابراهیم زنگویی زاده افزود: امید است مجموعه این دانشگاه بتواند با توجه به ظرفیت هایی که دارد بتواند همکاری مستمر و مفیدی را با همه دستگاه‌ های اجرایی و مجموعه سپاه داشته باشد و از این ظرفیت به خوبی در استان استفاده شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) در آیین افتتاح خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی استان در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی نمونه‌ای از انسان‌های دارای علم و بصیرت قوی بود که همه ما در این برهه به بصیرت بیشتر نیاز داریم.

سردار علی قاسمی افزود: شهید سلیمانی در دوران جوانی طاغوت را به خوبی شناخت، تشخیص داد کی وارد دفاع مقدس شود، در مبارزه با استکبار جهانی جلودار بود و استکبار، داعش، رژیم غاصب اسرائیل، تروریست‌ها، منافقین، آل سعود و سایرین را به طور کامل شناخت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از توان نیروهای علمی و نخبه از جمله در حوزه علوم انسانی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، استفاده کنیم.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان هم گفت: برای انجام کار علمی و مفید به مولفه هم‌افزایی و استفاده از توان علمی و پژوهشی نیاز است.

مرتضی عظیمی‌فر افزود : با توجه به نقش حوزه علوم انسانی، این علم می‌تواند هدایت‌گر و راهبر باشد به همین دلیل با توجه به ظرفیت خوب دانشگاه پیام نور در استان تصمیم به راه‌اندازی خانه نخبگان علمی علوم انسانی گرفتیم.

وی علوم انسانی را انسان ساز، هدایت گر و راهبر دانست و گفت: ارتباط موثری بین سازمان بسیج علمی و دانشگاه پیام نور در همه حوزه ها به خصوص علوم انسانی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بیشتر استفاده شود

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خراسان جنوبی افزود: امید است این تعامل به لطف پروردگار ما را به سمت و سویی سوق دهد که بتوانیم ظرفیتی برای حل مساله در استان ایجاد کنیم.
ابراهیم تقی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند نیز در این مراسم گفت: ظرفیت‌های خاصی در دانشگاه پیام نور استان بخصوص در رشته‌های علوم انسانی وجود دارد.

وی ادامه داد: میانگین سنی اساتید این دانشگاه بین ۳۵ تا ۴۰ سال است و بیش از ۹۰ درصد این اساتید به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور دارند.
تقی زاده با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان وجوددارد، افزود: امیدواریم این ظرفیت بتواند کمک خوبی به حوزه علوم انسانی باشد.
در پایان فرشته اسدزاده عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به عنوان رییس خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان معرفی و حکم مسوولیتشان توسط سردار قاسمی تقدیم گردید.