اعطای تسهیلات بن کتاب به دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه
اعطای تسهیلات بن کتاب به دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه

دکترمحمد هادی امین ناجی گفت : نخستین دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران با شرکت ناشران خارجی و داخلی سراسر کشور از یکم لغایت ششم بهمن ماه به صورت مجازی از طریق سامانه www.tehranbookfair.ir برگزار و خرید کتاب از ناشران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه (ketab.ir) صورت می‌ گیرد.

به گزارش یوپنا معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور افزود: سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان ۲۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان است و ۴۰ درصد، معادل ۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۴۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تومان نیز برعهدۀ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون فرهنگی،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می ‌یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانۀ اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر می‌ شود.

وی در پایان افزود: هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) است و با توجه به بودجۀ اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هراستان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام ناشران‌، بن نمایشگاه،‌ سرویس‌های ارسال‌کتاب و سامانه فروش کتاب می‌توانند با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

  • نویسنده : احسان حامد مقدم