ارسال ۸۰۰ اثر به جشنواره فرهنگی لبیک عشاق از سراسر کشور
ارسال ۸۰۰ اثر به جشنواره فرهنگی لبیک عشاق از سراسر کشور

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر در ۱۶ بخش ادبی، فرهنگی و هنری به دبیرخانه جشنواره سراسری «لبیک عشاق» خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ۱۴ بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش یوپنا «ابراهیم زنگویی زاده» رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری لبیک عشاق به میزبانی خراسان جنوبی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: استقبال دانشجویان از این جشنواره ادبی و فرهنگی بسیار خوب بود به طوری که بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه مراسم لبیک عشاق در ۱۴ بهمن ماه خواهد بود، گفت: شروع اختتامیه جشنواره را با تکریم مادران شهدا به ویژه مادران شهدای دانشگاه پیام نور بیرجند در روز وفات ام البنین(سلام الله علیها) مادر چهار شهید کربلا؛ میزبان چهار مادر شهید بودیم و از آنها تجلیل شد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی افزود: در راستای جشنواره لبیک عشاق از مادران شهیدان «سعید بنی اسدی» دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز ببرجند، شهید مدافع حرم «مرتضی بصیری پور»، یک مادر شهید دفاع مقدس و شهیده راه سلامت «منصوره حسینی» تجلیل به عمل آمد.

زنگویی زاده با بیان اینکه جشنواره ملی لبیک عشاق در ۱۶ محور و در دو بخش ادبی و هنری در حال برگزاری است، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۳۰ دی ماه بوده است و اکنون در مرحله داوری نهایی آثار قرار داریم.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه با حضور جمعی از مادران شهدا و مقامات کشوری برگزار خواهد شد، گفت: در هر بخش جشنواره حداکثر تا سه اثر برتر تجلیل خواهند شد.

جشنواره ملی لبیک عشاق در بخش ادبی شامل کتاب، شعر، داستان، روایتگری، خاطره گویی، مقاله نویسی و در بخش ادبی شامل فیلم کوتاه، عکس، تئاتر رادیویی، نقاشی، خوشنویسی، سرود، موسیقی، پادکست و انیمیشن تعریف شده است.

این جشنواره ویژه دانشجویان دانشگاههای پیام نور سراسر کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف شناسایی ظرفیت و استعدادهای دانشجویی در زمینه های ادبی و هنری در دانشگاه پیام نور برگزار می شود.