دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش مجازی سرآمد دانشگاه های کشور است
دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش مجازی سرآمد دانشگاه های کشور است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی برضرورت حل مسائل و مشکلات دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: ما در مجمع نمایندگان به مشکلات و مسائل دانشگاه پیام نور استان مازندران در آینده نزدیک رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش یوپنا، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندرود و رییس مجمع نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در نشست رییس و مدیران دانشگاه پیام نور استان مازندران با بیان اینکه دانشگاهها مرکز تولید قدرت هستند، اظهارداشت: مجلس یازدهم طی این مدت بیشترین ارتباط را با مراکز علمی کشور داشته و تفاهم نامه های متعددی را در این زمینه منعقد کرده است.

وی ارتباط دانشگاه با مردم را در راستای توسعه همه جانبه کشور مفید و موثر خواند و تصریح کرد:مردم بایستی تاثیر تولیدگری علمی و نقش حل المسائلی دانشگاهها را در زندگی خود ببینند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه نباید دغدغه عمرانی و مسائل هزینه ای داشته باشد،افزود: درگیرشدن دانشگاه به مسائل فرعی و کم اهمیت باعث دورشدن دانشگاه از ماموریت و رسالت اصلی خود که تولید علم است، می شود.

رییس مجمع نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، تولیدات علمی را شاخص توسعه ای عنوان کرد و گفت: ما از دانشگاه ها می خواهیم که با رویکرد علمی و پژوهشی به حوزه اجرایی و تقنینی کمک کنند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه پیام نور در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای کشور، تصریح کرد: این دانشگاه با داشتن زیرساخت های لازم در حوزه آموزش مجازی سرآمد دانشگاه های کشور است و این روند می بایستی توسعه و تحکیم یابد.

همچنن در این نشست دکتر سید افشین موسوی چلک رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران از تحصیل حدود ۱۷ هزار دانشجو در سطح ۱۶مرکز و واحد دانشگاهی در سطح استان خبرداد و گفت: امسال پنج هزار نفر به ظرفیت دانشجویی استان مازندران افزوده شد که در مدت مشابه با سال گذشته سه هزار نفر رشد داشته است.

وی گفت: حدود ۵۰۰کارمند و ۱۷۰ عضوعلمی با این دانشگاه همکاری می کنند.

دکتر موسوی چلک مهم ترین مشکل دانشگاه پیام نور استان مازندران را داشتن ساختمان های استیجاری و صرف هزینه های زیاد برای تامین اجاره بهای این فضاهای فیزیکی دانست و گفت:انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی دانشگاه پیام نور را در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد و همچنین از سهم بودجه متوازن به این دانشگاه در سال آتی اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه همه اعضای هیات علمی و کارمندان با دلسوزی ،انرژی و توان مضاعف در حال خدمت به دانشجویان هستند،خاطر نشان کرد:انتظارداریم از ظرفیت اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در حوزه های تصمیم سازی،برنامه ریزی،سیاستگذاری و کارگروههای تخصصی و مشورتی در سطح استان و دربین دستگاههای اجرایی و سازمانهای عمومی و دولتی استفاده شود.
وی همچنین گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور مازندران را تشریح کرد.
درادامه هریک از مدیران دانشگاه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.