منتجب‌نیا برکنار شد
منتجب‌نیا برکنار شد

در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی، شورای موقت سه نفره مدیریت حزب انتخاب شدند.

پیرو اعلام قبلی، جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت راس ساعت ۱۰ روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۹، به صورت حضوری (دو نفر آنلاین) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های فدک، خیایان جانبازان غربی، میدان هلال احمر، برگزار تشکیل شد. لازم به ذکر است، دو برای حضور آنلاین دو عضو شورای مرکزی در جلسه رای گیری شد که همه اعضا به حضور آنلاین (اسکایپی) آن‌ها موافقت کردند.

دستور این جلسه شامل: «بررسی و تصمیم راجع به انتخاب دبیرکل حزب»، «بررسی و تصمیم راجع به انتخاب ارکان حزب»، «بررسی و بحث درباره زمانبندی و مدیریت ستاد دومین کنگره حزب» و «تعیین تکلیف اعضای مستعفی و عدم احراز صلاحیت شده شورای مرکزی» بود.

این جلسه که برگزاری آن به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب رسیده بود، با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و اعضای هیئت رئیسه توسط حاضرین به شرح زیر انتخاب شدند: مهدی رسول پناه (رئیس)، مرتضی نوروزپور (دبیرجلسه) و سیده آرزو فاطمی (منشی جلسه).

پس از بحث و بررسی و اظهار نظر همه اعضای شورای مرکزی موارد ذیل تصویب شد:

«الف: مجددا بر اعمال تغییرات هفتگانه ابلاغی از کمیسیون محترم ماده ده احزاب طی نامه مورخ ۰۴/۰۹/۹۹ و تصویب اساسنامه تاکید شد و بدینوسیله هر گونه اعمال تغییر مازاد بر درخواست وزارت کشور غیر قانونی اعلام گردید.

ب: مقرر شد ضمن احترام به جناب حجت الاسلام رسول منتجب نیا و سایر اعضای غایب جلسه، در جلسه بعدی شورای مرکزی دبیرکل حزب انتخاب و سپس بر اساس اساسنامه مسوولین ارکان انتخاب بشود. همچنین از زحمات بی شائبه رسول منتجب نیا تقدبر و تشکر به عمل آمد.

پ: مصوب شد نامه‌ای با امضای جمع حاضر به وزارت کشور ارسال و در آن خواستار بررسی مجدد و تجدید نظر درباره اعضای عدم احراز صلاحیت شده و تا تعیین تکلیف نهایی این افراد از سوی وزارت کشور، اعضای علی البدل جایگزین نشوند و حق رای نداشته باشند.
ت: مقرر شد دومین مجمع عمومی حزب با دعوت از کلیه اعضای حزب جمهوریت از سراسر کشور در روز جمعه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در محل سالن همایش‌های فدک برگزار گردد. همچنین رحمت اله بیگدلی به اتفاق آرا به عنوان رئیس ستاد برگزاری مجمع عمومی آینده حزب انتخاب شد و مقرر گردید اقدامات این ستاد به طور مستمر به جلسات آینده شورای مرکزی گزارش شود.

ث: کارگروهی با عضویت سه نفر از اعضای شورای مرکزی تشکیل شد. مجید نصیر پور، سید جمال الدین سیدزاده و سیده آرزو فاطمی بر اساس رای حاضرین در جلسه و به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی برای حضور در این کارگروه انتخاب شدند و مقرر شد مسئولیت‌های زیر را تا برگزاری جلسه شورای مرکزی آینده حزب که حداکثر دو هفته دیگر در تاریخ یکم اسفند خواهد بود، بر عهده داشته باشند:

۱. مدیریت حزب تا انتخاب دبیرکل
۲. مصاحبه با رسانه‌ها در صورت لزوم
۳. مکاتبات با وزارت کشور و پیگیری‌های اداری
۴. دریافت اطلاعات و برنامه‌های اعضای کاندیدای دبیرکلی و جمع آوری اسامی داوطلبین و برنامه ریزی جهت ایجاد بستر معرفی این داوطلبین به اعضای شورای مرکزی (مقرر شد در بین این داوطلبان دبیرکلی رای گیری اولیه انجام شود و دو نفر که بالاترین رای را آوردند فرصت ارائه مجدد برنامه داشته باشند، سپس یکی از این دو نفر با رای گیری مخفی به انتخاب اعضا شورای مرکزی دبیر کل حزب شود.)

ج: استعفای آقایان مجید نصیر پور، محمدمهدی مازنی، سید رسول موسوی، نیما کشوری و محمد صدیقی از عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی مطرح شد و شورای مرکزی به اتفاق آراء دلایل استعفای آنان را نپذیرفت. سپس اعضای حاضر در جلسه که پیشتر شفا‌ها یا کتبا استعفا داده بودند، استعفای خود را بصورت مکتوب پس گرفتند.

چ: مقرر شد جلسه شورای مرکزی بعدی در تاریخ یکم اسفند ۱۳۹۹ برگزار شود».

لازم به ذکر است رسول منتجب نیا تا پیش از انتخابات دبیرکل این حزب بود