بسترهای جهش اقتصادی در کشور فراهم است
بسترهای جهش اقتصادی در کشور فراهم است

قدرت منطقه‌ای ایران قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ایران مردمی‌ترین کشور در دنیاست، گفت: اکنون قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست و همچنان پیشرفت ادامه دارد.

به گزارش یوپنا، محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در نخستین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور با عنوان انقلاب اسلامی، خودباوری و موفقیت که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: باید نقاط قوت خود را تقویت کنیم و نقاط ضعف را شناسایی و نسبت به تغییر آن گام برداریم؛ در دوران انقلاب، البته مسیر را امام خمینی(ره) به مردم نشان داد و از طرفی امام (ره) درباره جدایی دین از سیاست مخالف بود که ما باید به این مسائل حساس باشیم.
وی افزود: ۵۰ روز از انقلاب گذشته بود که انتخابات مربوط به خبرگان قانون اساسی را انجام داد و بلافاصله بعد از آن قانون توسط مردم تأیید شد و به دنبال آن انتخابات ریاست جمهوری انجام شد در واقع در همه اتفاقات و جریانات مردم حضور داشتند و تا کنون هم موفق بودند به طوری که برجسته‌ترین و مردمی‌ترین کشور را داریم.
عضو شورای نگهبان تصریح کرد: پیشرفت‌های کشور علی‌رغم فشارهای ۴۲ ساله از اهمیت بسزایی است که افتخار جمهوری اسلامی ایران است در واقع در طی این چند دهه تحریم‌های ظالمانه را برای کشور وضع کردند اما با این وجود کشور دارای استقامت بوده و همچنان قدرتمند هستیم.
دهقان افزود: بسترهای جهش اقتصادی در کشور فراهم است و آینده روشنی خواهیم داشت؛ همچنین اکنون رتبه ۱۷ علمی در جهان هستیم و در حال حاضر ۱۲۰ محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود به طوری که می‌توان گفت ۹۰ درصد نیاز کشور تولید داخل است. این در حالیست که اوایل انقلاب چالش ما با آمریکا این بود که مراقبت کنند ما اسلحه برای جنگ ۸ سال دفاع مقدس خریداری نکنیم.
وی ادامه داد: اکنون قدرت منطقه‌ای ایران قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست.