۱۵ اسفند آخرین فرصت دانشگاه ها برای جذب بورسیه های بلاتکلیف
۱۵ اسفند آخرین فرصت دانشگاه ها برای جذب بورسیه های بلاتکلیف

رئیس هیات عالی جذب اعلام کرد: بورسیه‌ای که حکم بورس از وزارت علوم دارد و تا ۱۵ اسفند توسط دانشگاه‌ها به مصاحبه دعوت نشده و حکم دریافت نکرده، دوباره به هیأت عالی جذب مراجعه کند.

به گزارش یوپنا محمد علی کی نژاد درباره تعیین تکلیف بورسیه‌ها و اینکه قرار بود تا ۲۲ بهمن تمام بورسیه‌ها تعیین تکلیف شوند افزود: از مجموع بورسیه‌ها ۴۱ نفر باقی مانده‌اند که هنوز به دلایل مختلف تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی ادامه داد: حکم برخی از این بورسیه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده که هنوز توسط دانشگاه‌ها اجرا نشده است، برخی از آنها نیز بورسیه‌های رشته کشاورزی و منابع طبیعی هستند که به دلیل کاهش دانشجوی دانشگاه‌ها حکم عدم نیاز آنها را صادر کرده‌اند.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برهمین اساس تعدادی از بورسیه‌های رشته کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان هیأت علمی به مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند.

وی ادامه داد: برخی از این بورسیه‌ها نیز در رشته‌های گروه علوم پایه مانند، ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی هستند که اینها نیز به دلیل کاهش دانشجو در این رشته‌ها از سوی دانشگاه‌ها عدم نیاز برای آنها صادر شده است.

کی نژاد افزود: ما انتظار داشتیم تا ۲۲ بهمن تمام دانشجویان بورسیه بلاتکلیف تعیین تکلیف شوند ولی به دلایلی که عنوان شد هنوز تمام آنها تعیین تکلیف نشده‌اند.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بورسیه‌ای که حکم بورس از وزارت علوم دارد و تا آخر ۱۵ اسفند ۹۹ توسط دانشگاه‌ها به مصاحبه دعوت نشده و یا برای آنها حکم صادر نشده دوباره به هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مراجعه کند.