بارش برف و باران در ۱۵ استان کشور
بارش برف و باران در ۱۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اسفند) خبر داد و گفت: طی روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش یوپنا صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۱ اسفند) در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و شمال استان‌های بوشهر و فارس، جزایر شمال خلیج فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان رضوی و شمال کرمان بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان خواهد بود، گفت: از ظهر امروز (۱۱ اسفند) با نفوذ جریانات سرد شمالی و عبور جریانات تراز میانی، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و بارش در استان‌های گیلان، اردبیل، غرب مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا (۱۲ اسفند) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و اصفهان بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) نیز در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: طی روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال فارس، جنوب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز بارش خواهیم داشت و خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه (۱۵ اسفند) این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در کل نوار شمالی کشور خواهد بود و از بعد ازظهر این روز در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی وزش باد شدید رخ می‌دهد و خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ اسفند) نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.