نحوه ارزشیابی دروس نظری نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور
نحوه ارزشیابی دروس نظری نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور

نحوه ارزشیابی دروس نظری نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش یوپنا، با توجه به نظام آموزشی دانشگاه مبتنی بر آموزش های ترکیبی و ادامه شرایط خاص ناشی از بیماری کووید ۱۹ و به منظور ارتقای کیفیت ارزشیابی دروس و صیانت از سلامت اعضای هیات علمی، غیرهیات علمی و دانشجویان دانشگاه، ارزشیابی دروس نظری در نیمسال دوم مبتنی بر دستورالعمل اجرایی برگزار می شود.
بر اساس این دستورالعمل، کلیه ارزشیابی های دروس نظری نیمسال تحصیلی جاری در بازه زمانی ابلاغ شده در برنامه امتحانات و منطبق با جدول زمان بندی و تاریخ از قبل تعیین شده، برگزار می شود و عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده، به منزله غیبت در جلسه امتحان است.
مدرس می توانند ضمن توافق با دانشجویان، در تاریخی قبل از تاریخ تعیین شده در برنامه امتحانات، آزمون لازم را اخذ کند. در این صورت شرکت دانشجویان مزبور درآزمون اعلامی در تاریخ مندرج در برنامه امتحانات لازم نیست.
نوع آزمون توسط مدرس تعیین می شود و برگزاری آزمون پایان نیمسال الزامی است.
ارزشیابی به صورت غیرمتمرکز و روش انجام آن غیرحضوری است و صرفا از طریق سامانه الکترونیکی اعلام شده توسط دانشگاه انجام  و سوالات آزمون نیز توسط مدرس طراحی و بارگذاری می شود.
ارزشیابی های مستمر (میان ترم با سهم ۸ نمره از ۲۰ نمره) الزامی و به عهده مدرس است، اما دانشجویان الزامی به شرکت در آن ندارند و در این صورت نمره پایان ترم بر مبنای ۲۰ محاسبه می شود.
ارزشیابی الزاما باید در چارچوب منبع اعلام شده و در راستای اهداف آموزشی درس باشد.
دانشجویانی که امکان استفاده از ابزارهای ارتباطی مورد نیاز را ندارند، لازم است حداکثر تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موضوع را به مرکز و واحد محل تحصیل خود اعلام کنند. ارزشیابی این دسته از دانشجویان توسط مرکز یا واحد محل تحصیل انجام می شود و آن مرکز و واحد موظف است تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.
لازم است اطلاع رسانی کافی در خصوص شیوه ارزشیابی ها و استفاده از هرگونه سامانه برای ارزشیابی و راهنمایی دقیق در خصوص نحوه ورود و استفاده از آن توسط مدرس و مرکز و واحد انجام شود.
دانشجویان موظف اند در مهلت مقرر نسبت به تسویه حساب مالی اقدام کنند.
مهلت ثبت نمرات اعم از میان ترم و وپایان ترم مطابق زمان بندی اعلام شده در تقویم آموزشی است. مهلت ثبت نمرات درسهای عملی و درس هایی که مطابق مقررات مهلت ثبت نمره بیش از یک نیمسال تحصیلی دارند، متعاقبا اعلام می شود.
درس حفظ جزء سی قرآن کریم، به صورت خودخوان ارائه و آزمون پایان نیمسال به صورت متمرکز برگزار می شود.
برای دروس عملی و درس هایی که توسط نمایندگی ها و مراکز بین المللی خارج از کشور ارائه می شود، دستورالعمل جداگانه ای توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ابلاغ می شود.
رعایت کلیه مقررات آموزشی و انضباطی لازم است و در صورت تخلف احتمالی برابر ضوابط اقدام خواهد شد.