اسرائیل متهم اصلی حمله به کشتی شهرکرد
اسرائیل متهم اصلی حمله به کشتی شهرکرد

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران در ایران رابطه گفت: «گزارشات دریافتی حمله خرابکارانه به این کشتی که در تناقض آشکار با حقوق بین الملل و حقوق دریاها قرار دارد را تایید می کند.»

به گزارش یوپنا وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در پاسخی دوپهلو به سوالی درباره نقش این رژیم در وقوع انفجار در بدنه کشتی تجاری ایرانی، گفت اسرائیل ملزم است در تمام جبهه‌ها اقدام پیشگیرانه انجام دهد.

رسانه های ایرانی رژیم اسرائیل را متهم به این اقدام خرابکارانه می کنند.

بنی گانتز شامگاه شنبه طی گفت‌وگویی با «عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل و رئیس کنونی اندیشکده مطالعات امنیت داخلی این رژیم در پاسخ به سوالی درباره نقش اسرائیل در حمله به کشتی ایرانی شهرکرد، گفت: «من نمی‌گویم که ما چه کاری انجام داده یا چه کاری را انجام نداده‌ایم. ما ملزم هستیم که در تمام جبهه‌ها [اقدام] پیشگیرانه انجام دهیم».

پیشتر وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشته بود اسرائیل از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی را که بیشتر آنها حامل نفت ایران به سوریه بودند٬ هدف قرار داده است.

طبق این گزارش، این حملات در دریای سرخ و در نقاط دیگر روی داده‌اند. تعدادی از کشتی‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند.

کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» که متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در مسیر حرکتی خود از ایران به اروپا در آبهای بین المللی دریای مدیترانه بدلیل اصابت شئ انفجاری دچار آتش سوزی شد.

یکی از اعضای تیم فنی بررسی کننده آثار حمله به این کشتی تجاری نیز روز گذشته (شنبه) گفت: «با توجه به موقعیت جغرافیایی و نحوه هدف قرار گرفتن کشتی، یکی از احتمالات قوی این است که این عملیات تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده باشد».

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران در ایران رابطه گفت: «گزارشات دریافتی حمله خرابکارانه به این کشتی که در تناقض آشکار با حقوق بین الملل و حقوق دریا ها قرار دارد را تایید می کند.»

خطیب زاده ضمن محکوم کردن این اقدام افزود: “انجام اقدامات لازم در خصوص شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه در دستور کار بخشهای مختلف بوده و پیگیری های لازم در این زمینه در ابعاد مختلف آن بطور جدی در دستور کار قرار دارد.”