رستم قاسمی کاندیداتوری خود در انتخابات را رسماً اعلام کرد
رستم قاسمی کاندیداتوری خود در انتخابات را رسماً اعلام کرد

وزیر سابق نفت داوطلب کاندیداتوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت صبح امروز در یک نشست خبری در محل یادمان شهدای انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی سرچشمه، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.

در این نشست خبری مسعود زریبافان رییس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران و مهدی غضنفری وزیر صنعت دولت دهم هم وی را همراهی می‌‌کردند.

رستم قاسمی ۵۷ ساله و متولد سال ۱۳۴۳ در سرگاه استان فارس است.

قاسمی معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران است مشخص نیست که او از این سمت خود استعفا کرده یا نه اما پیشتر سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا برای نامزدی در انتخابات از سمت خود استعفا کرده بود.

سپاه اعلام کرده که از هیچ نامزدی حمایت نمی کند.

قاسمی علاوه بر عهده‌داری سکان وزارت نفت، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را نیز در کارنامه دارد.

او چهارمین وزیر دولت احمدی‌نژاد است که تاکنون اعلام کاندیداتوری کرده‌ است. ناظمی اردکانی، محمد عباسی و صادق خلیلیان دیگر وزرای دولت‌های احمدی‌نژاد هستند که در روزهای گذشته اعلام حضور کردند.

او همچنین دومین فردی است که با سابقه وزارت نفت کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شده است. محمد غرضی دیگر کاندیدایی است که وزیر نفت بوده است.

قاسمی در گفتگویی که چند روز پیشداشت، گفت: «رستم کاندیدای همه مردم ایران است.»

قاسمی چندمین نظامی است که نامزد انتخابات شده است. سردار دهقان، سردار سعیدمحمد، سردار نامی نامزدی خود را قطعی کرده اند و احتمالا چهره هایی همچون قالیباف و محسن رضایی هم در انتخابات حضور خواهند داشت.