درخواست مجلس از وزیر؛ امتحانات نهایی غیرحضوری برگزار شود
درخواست مجلس از وزیر؛ امتحانات نهایی غیرحضوری برگزار شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت فعلی شیوع کرونا گفت که با توجه به برگزاری کلاس های ترم جاری به صورت مجازی و تجربه موفق امتحانات غیرحضوری در ترم های گذشته، برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری می تواند مدنظر قرار گیرد.

متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«جناب آقای حاجی میرزایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

اعلام آن وزارتخانه مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم پایه های نهم و دوازدهم، باعث ایجاد نگرانی برای دانش آموزان و خانواده های مکرم آنان شده است. این درحالی است که موج چهارم شیوع کرونا فراگیر شده، که این مساله قطعا باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا و طبیعتا ایجاد خطر برای دانش آموزان، خانواده ها و کادر اداری آموزشی می گردد.

با توجه به برگزاری کلاس های ترم جاری به صورت مجازی و تجربه موفق امتحانات غیرحضوری در ترم های گذشته، برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری می تواند مدنظر قرار گیرد. قطعا یکی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش در برگزاری حضوری امتحانات، رعایت مبحث مهم عدالت آموزشی است. دانش آموزان و کارشناسان متعددی اظهار می دارند که راه حل های گوناگونی در راستای رعایت عدالت آموزشی و غیرحضوری برگزار شدن امتحانات وجود دارد؛ که به نظر می رسد این نظرات قابل بررسی است.

در همین راستا پیشنهاد می شود آن وزارتخانه با قید فوریت کمیته ای تشکیل و با دعوت از کارشناسان، صاحب نظران و دانش آموزان، طرح ها و پیشنهادات مربوطه را بررسی و اجرایی نماید.

در همین راستا با عنایت به درخواست مکرر دانش آموزان، خانواده ها و صاحب نظران، ضمن تاکید مجدد بر اولویت برگزاری غیرحضوری امتحانات، مستدعی است دستور فرمایید در اسرع وقت کمیته مربوطه تشکیل و پیشنهادات و راه حل ها بررسی شود و اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع نمایند.

نگرانی های جدی موجود برای دانش آموزان و خانواده ها و همچنین عدم اهتمام جدی آن وزارتخانه بر تبیین صحیح و اقناعی تصمیمات خود و عدم اطلاع رسانی مستدل و منطقی، قطعا باعث افزایش نگرانی ها خواهد شد.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»