ارائه ۳۹۰۰ خدمات مشاوره آنلاین در دوران کرونا / افزایش بی سابقه تسهیلات و وام های دانشجویی در ۴ سال اخیر
ارائه ۳۹۰۰ خدمات مشاوره آنلاین در دوران کرونا / افزایش بی سابقه تسهیلات و وام های دانشجویی در ۴ سال اخیر

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: راه اندازی مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور کاری بی سابقه در این دانشگاه بوده است و مشاوران روانشناس این دانشگاه تاکنون در اقدامی چشمگیر توانستند به ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر خدمات مشاوره ارائه دهند.

به گزارش یوپنا، دکتر محمدهادی امین ناجی با عنوان این اقدام به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، نقش بسیار مثبتی در ایجاد روحیه و انگیزه دانشجویان داشت، گفت: نتایج و خروجی های خدمات مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی بعدی به صورت ملموس خود را نشان خواهد داد.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان کنکور و استعدادیابی کودکان

وی افزود: مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور نزدیک به یکسال است که به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون خدمات مشاوره آنلاین نیز حتی به افراد خارج از کشور ارائه می دهد.
وی اظهار داشت: این مرکز بنا دارد در اقدام بعدی خود، طرح استعدادیابی کودکان و نوجوانان و همچنین طرح انتخاب رشته را برای پذیرفته شدگان کنکور اجرا کند.

بهره مندی از توانمندی دانشجویان و تبلور توانمندی ها و خودباوری آنها

دکتر محمدهادی امین ناجی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور با برگزاری جشنواره های مختلف توانست ضمن تعامل مثبت و سازنده با دانشجویان حتی در دوران شیوع کرونا و بهره مندی از توانمندی های آنها، بسترهای تبلور خودباوری و شکوفایی آنها را فراهم کند.
وی به دستاوردهای جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره نانو اشاره کرد و گفت: جایگاه دانشگاه پیام نور در این جشنواره نسبت به دانشگاه های مادر و تراز اول کشور، قابل توجه است و در بسیاری از موارد دانشجویان ما توانستند با ارائه بهترین دستاوردها، جایگاهی به مراتب بهتر را به خود اختصاص دهند و دانشگاه پیام نور از این دانشگاه ها پیشی گرفته است.

تفویض اختیار به استانها و مرجعیت مناطق در شورای موارد خاص

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور به تفویض اختیار به استانها و مرجعیت مناطق در شورای موارد خاص اشاره کرد و گفت: طبق سیاست گذاری های دانشگاه، تفویض اختیار به استانها می تواند در موارد دانشجویی مشکلات دانشجویان را سریعتر مرتفع نماید.

سامانه سپاری، صرفه جویی، حذف کاغذ و تحقق مدیریت سبز

وی یکی از اولویت های مهم دانشگاه طی سال های اخیر را صرفه جویی و تحقق مدیریت سبز عنوان کرد و گفت: در این راستا معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی اقدامات بسیاری را انجام داده است که از آن جمله می توان به ادغام سه جشنواره رویش، حرکت و نشریات دانشجویی و سامانه سپاری فعالیت ها حتی در حوزه های ورزشی اشاره کرد.

افزایش بی سابقه تسهیلات و وام های دانشجویی در ۴ سال اخیر

وام شهریه دانشجویی از مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۳۰۰ میلیارد ریال (مجموع دو ترم) در سال ۹۹ رسید که نتیجه ارتباط مثبت و سازنده با صندوق رفاه دانشجویی بود.
وی ادامه داد: اعتبار وام شهریه در سال ۹۶ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال، در سال ۹۷ مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال، در سال ۹۸ مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۹ در مجموع دو ترم به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی سقف وام شهریه صندوق رفاه در مقطع کارشناسی را ۱۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۸ نیمسال مجاز)، در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۴ نیمسال مجاز) و در مقطع دکتری ۵۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۸ نیمسال مجاز) از شروع تحصیل، به شرط تامین بودجه از سوی صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد.

تشکیل انجمن دانش آموختگان

دکتر محمدهادی امین ناجی همچنین از تشکیل انجمن دانش آموختگان در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: این انجمن در جهت دهی نظام آموزش عالی و اثرگذاری دانش آموختگان بسیار حائز اهمیت است که برای اولین بار در این دانشگاه ایجاد شد.

راه اندازی مرکز تندرستی و سلامت

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: مرکز تندرستی و سلامت دانشگاه پیام نور با رویکرد جدید و با هدف اشتغالزایی در حوزه علوم ورزشی راه اندازی شد.
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور باید به عنوان یک دانشگاه کارآفرین شناخته شود، اظهار داشت: این مرکز در ۳۱ استان با ایجاد واحدهایی نظیر؛ واحد تغذیه و ورزش، کلینیک بازی کودکان، واحد اختلالات رشدی، بازتوانی ورزشی و … خدمات گسترده ای را به دانشجویان و مردم ارائه خواهد داد و بستری برای درآمدزایی و اشتغال جوانان خواهد بود.

تکریم ارباب رجوع و فرهنگ سازی اداری

دکتر محمدهادی امین ناجی با عنوان اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور باید به دنبال ارتقای فرهنگی و اداری نیز باشد گفت: در این راستا دانشگاه پیام نور اقدامات گسترده ای را برای برگزاری دوره های فرهنگ اداری و اخلاق حرفه ای، فرهنگ پژوهشی، فرهنگ آموزش توانمندی ها و فرهنگ آموزش اساتید انجام داده است.