نقش موثر جشنواره های ملی فرهنگی در ایجاد شور و نشاط دانشجویی
نقش موثر جشنواره های ملی فرهنگی در ایجاد شور و نشاط دانشجویی

۵ جشنواره ملی فرهنگی امروز به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور افتتاح شد .

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاحیه این ۵ جشنواره ملی که به میزبانی استانهای؛ اصفهان، کرمانشاه، خراسان شمالی، همدان و قزوین برگزار می شوند، گفت: در طول یک سال و نیم گذشته که بیماری کرونا در دنیا شیوع یافته است، شرایط بسیار سختی در تمامی کشورها و همچنین در ایران حاکم شده اما باید از طریق فعالیت هایی بتوانیم امید و نشاط را در جامعه دانشجویی و خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور ایجاد کنیم.

دکتر محمدرضا زمانی ضمن آرزوی سلامتی و اجرای واکسیناسیون کامل در کشور، افزود: دانشگاه پیام نور از سال گذشته جشنواره های فرهنگی و ورزشی مجازی خود را آغاز کرده و برگزاری همین جشنواره های ملی است که می تواند از شدت آثار شیوع بیماری کرونا بکاهد و شور و نشاط لازم را در فضای دانشگاه بین اساتید کارمندان و دانشجویان ایجاد کند .

وی اذعان داشت: امروز ۵ جشنواره ملی ؛ ۲۵ امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان و استادان، جشنواره اردوهای جهادی و کمک های مومنانه، دومین جشنواره فیلم و عکس دانشجویی، جشنواره کرسی های آزاد انیدشی و مناظرات دانشجویی و جشنواره مسابقات کتابخوانی دانشگاه پیام نور افتتاح می شود و امید که نقش مثبتی در برقراری ارتباط معنوی و فرهنگی اعضای خانواده دانشگاه پیام نور داشته باشد.

استان اصفهان میزبان ۲۵ امین جشنواره قرآن و عترت

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: ۲۵ امین جشنواره ملی قران و عترت دانشجویان، کارکنان و استادان به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار می شود .
دکتر جلالی استقبال دانشجویان از این جشنواره را بی نظیر دانست و گفت: پیش بینی ما برای حضور دانشجویان، ۱۰ درصد بود که تا این لحظه آمار ثبت نام بیش از پیش بینی ماست و امید که با مشارکت حداکثری دانشجویان، کارکنان و اساتید، جشنواره غنی تری را برگزار کنیم.

استان کرمانشاه میزبان جشنواره اردوهای جهادی و کمک های مومنانه

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به فلسفه اردوهای جهادی و کمک های مومنانه گفت: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه اولین دوره جامع جشنواره اردوهای جهادی را برگزار می کند و امید که بتوانیم شور و شوقی در بین جوانان با توجه به شرایط کرونا ایجاد کنیم .
دکتر سعیدی پور افزود: شورای سیاستگذاری و کمیته های اجرایی این جشنواره تشکیل شده و ثبت نام از دانشجویان در حال انجام است که تا اذرماه ادامه دارد.

استان خراسان شمالی میزبان دومین جشنواره فیلم و عکس دانشجویی

رئیس دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی از میزبانی این استان برای برگزاری دومین جشنواره جشنواره فیلم و عکس دانشجویی دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: با این جشنواره زیباترین آیین های اقوام ایرانی در خطه سبز خراسان شمالی که رنگین کمانی از اقوام هست، نمایش داده می شود.
دکترفیضی افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا آذرماه فرصت دارند مقالات خود را ارسال کنند.

استان همدان میزبان جشنواره کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی

دکتر صفایی رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: اولین جشنواره کرسی های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان همدان در بستر فضای مجازی برگزار می شود.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را دی ماه عنوان کرد.

استان قزوین میزبان جشنواره ملی مسابقات کتاب و کتابخوانی

دکتر رسولی شربیانی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور استان قزوین میزبان جشنواره ملی مسابقات کتاب و کتابخوانی است گفت: اصل کتابخوانی و علم آموزی در همه آیات و روایات و گذشته بشر مورد تاکید بوده و انسان به جهت آگاه بودن ، انسان است .
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین افزود: جشنواره های کتابخوانی در آگاه شدن انسان کمک بسزایی خواهد کرد.
وی افزود: دبیرخانه دائمی این جشنواره را استان قزوین به عهده گرفته است و در حال حاضر ۱۲ کتاب به عنوان کتاب مسابقه معرفی شده است.