دانشگاه پیام نور به ۱۰۰ نیروی فنی دهیاری‌های فارس آموزش داد
دانشگاه پیام نور به ۱۰۰ نیروی فنی دهیاری‌های فارس آموزش داد

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، اعلام کرد: دوره آموزشی راهسازی ویژه مسئولین فنی دهیاری‌های استان فارس برگزار شد و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ نیروی فنی متخصص در کنار دهیاران در استان فارس مشغول فعالیت هستند.

به گزارش یوپنا  دانشگاه پیام نور استان فارس روز دوشنبه در مطلب ارسالی از قول علی عبیری، افزود: این دوره آموزشی در قالب طرح جامع آموزش دهیاری ها و شوراهای اسلامی استان فارس به محوریت دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد و مسئولین فنی دهیاری های فارس با اصول راهسازی در روستاها آشنا شدند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس توجه به آموزش را در اولویت برنامه های دفتر امور روستایی و شوراها عنوان کرد و یادآور شد: کاربردی بودن آموزش ها و مهارت ورزی در برگزاری دوره های جدید آموزشی مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ثبات شغلی برای دهیاران و مسئولان فنی اظهار داشت: در سطح استان فارس ۲ هزار و ۹۰ دهیاری فعالیت دارند که با اجرای طرح جدید وزارت کشور مبنی بر ایجاد دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، تعداد دهیاری ها در فارس به سه هزار دهیاری افزایش خواهد یافت.

نظارت کامل بر پروژه ها، کنترل ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات ، درنظرگرفتن تبعات حقوقی قراردادها و … از جمله نکات مهمی بود که سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای فارس بر آن تأکید کرد.

در ادامه این طرح آموزشی ، شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی راهسازی؛زیرسازی_روسازی راه ها در روستاها شرکت کردند.