مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور: ۷۰ شهید دانشجو در دانشگاه پیام نور ، شهدای دهه چهارم انقلاب هستند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور: ۷۰ شهید دانشجو در دانشگاه پیام نور ، شهدای دهه چهارم انقلاب هستند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمند و بی بدیلی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده که این دستاوردها در حوزه های مختلفی متبلور شده است.

به گزارش روابط یوپنا، حجت الاسلام والمسلمین نبوی روز پنجشنبه در اجلاسیه کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع و همچنین امام شهدا اظهار داشت: وقتی به شهدای دفاع مقدس نگاه می شود، دستاوردهای فراوانی دارد که وظیفه همه و به خصوص اساتید را سنگین می کند.
وی بیان کرد: شهدا برای حفظ انقلاب خون دادند و عده ای نیز با جان فشانی خود یا ایثارگر یا جانباز شدند که امروز از آنها به عنوان شهدای زنده یاد می شود.
نبوی ادامه داد: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در بین جوانان، رشد باورهای دینی، مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی از دیگر دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است.
وی افزود: اگر در دانشگاه ها نیز کارهای فرهنگی و علمی را مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت به پیش ببریم، پیروزی مضاعفی در دانشگاه داریم که باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم.
نبوی یادآور شد: در ایام مقدس دفاع رشد فضائل اخلاقی و تقویت ارزش های اسلامی را در جنگ شاهد بودیم و دیگر دستاورد نیز در بعد سیاسی دفاع مقدس است.
نبوی اظهار داشت: در حوزه سیاسی دفاع مقدس علاوه بر افشاء هویت منافقین، رسوایی جهان خواران نیز محقق شد.
وی ادامه داد: در ایران بیش از ۲ هزار و ۶۰۰دانشجوی شهید داریم که فقط شهدای دانشگاه پیام نور ۷۰ نفر است که از شهدا حرم بوده و در دهه چهارم انقلاب شهید شدند.
نبوی با عنوان اینکه  بازدارندگی دشمنان از تعرض به ایران از دیگر دستاوردهای نظام است.، گفت: شهدا هشت سال با جان و دل جنگیدند و نگذاشتند یک متر از خاک ایران به دست بیگانگان بیفتد.
نبوی تصریح کرد: افزایش انسجام اجتماعی دیگر دستاورد ارزشمند هشت سال جنگ تحمیلی بود چراکه باعث شد مردم با هم منسجم و متحد شوند.
وی  ادامه داد: مردم در هر نکته ای که رهبر انقلاب اشاره کنند مانند کمک های مومنانه نشان دادند مسائل دین و انقلاب و شهدا را با هیچ چیزی مقایسه نمی کنند و راضی به پایمال خون شهدا نمی شوند.
وی گفت: بالا رفتن وجهه انقلاب دیگر دستاورد ارزشمند دفاع مقدس است چراکه امروز آبروی انقلاب در دنیا به واسط خون شهدایی همچون سردار سلیمانی، شهدای دانشجو و شهید حججی است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: دشمن خیلی تلاش کرد انقلاب را تضعیف کند که خون شهدا نگذاشت آبروی انقلاب برود و اکنون امید است دولتمردان جدید و اساتید بسیجی دانشگاه نیز این مسیر با صلابت را تداوم ببشخند.
وی همچنین یاد و خاطره دکتر زنده یاد علیرضا پارسا عضو هیئت‌علمی و رئیس دفتر هماهنگی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور را گرامی داشت