به گزارش یوپنا علی کریمی فیروزجائی با تأکید بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین، گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حکم منشور اجرایی این وزارتخانه است. سند تحول دستگاه تعلیم و تربیت در دولت گذشته با بی مهری مواجه شد.
این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات ساختاری دستگاه تعلیم و تربیت افزود: آموزش و پرورش دستگاه تربیت و پرورش است که نگاهها باید بر این مبنا معطوف شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم بلاتکلیفی مدیریتی در آموزش و پرورش را با گذشت ۲ماه از سال تحصیلی و آغاز حضوری آموزش ها مایه تأسف خواند و افزود: این وزارتخانه باید در اسرع وقت وزیر خود را بشناسد تا روند امور آن روی ریل اصلی قرار بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم یادآور شد: گستردگی حوزه عمل دستگاه تعلیم و تربیت می طلبد تا اجزای مختلف دولت و دیگر بخش های حاکمیتی به یاری آن برخیزند.
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر ساماندهی مشکلات آموزش و پرورش گفت: با کمک و نگاه مثبت مجلس یازدهم عمده مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم برطرف خواهد شد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان افزود: اجرای این طرح خواسته بحق فرهنگیان از دولت و مجلس است.
عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس با نگاه مثبت طرح رتبه بندی معلمان را پس از رفع ایرادات در کمیسیون تخصصی، تصویب خواهد کرد.
کریمی فیروزجایی اظهار کرد: دولت باید در بحث آموزش و پرورش رویکرد تحولی و توسعه ای داشته باشد. فرهنگ زیربنای توسعه است و آموزش و پرورش در نقطه محوری آن قرار دارد./خانه ملت