ضرورت اجرای پژوهش های هدفمند، بنیادی و توسعه ای برای حل چالش های کشور/ مرکز امور بین الملل به قطب بین الملل تبدیل شود
ضرورت اجرای پژوهش های هدفمند، بنیادی و توسعه ای برای حل چالش های کشور/ مرکز امور بین الملل به قطب بین الملل تبدیل شود

رئیس دانشگاه پیام نور بر ضرورت اجرای پژوهش های هدفمند، بنیادی و توسعه ای برای حل چالش های کشور تاکید کرد و گفت: جهت دهی رشد علمی و پژوهشی ، گسترش پژوهش های نظری ، گسترش دیپلماسی علمی در سطح منطقه و جهان، افزایش سرانه مقالات علمی دانشگاه پیام نور در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی باید در اولویت فعالیت های پژوهشی دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در مراسم تکریم و معارفه ۵ مدیر دانشگاه که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: ارتقا و گسترش فعالیت مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور با استفاده از ظرفیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، تقویت زیرساخت های پژوهشی و فناوری ، افزایش تحقیقات مشارکتی و فعالیت های گروهی اساتید ، گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه و جذب سرمایه گذاران برای تحقیقات، ارتقای رتبه دانشگاه در حوزه بین المللی از دیگر مواردی است که انتظار می رود در حوزه پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر کریمی در سمت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و قدردانی از پذیرش مسئولیت توسط دکتر محمد علی ابراهیمی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با گستردگی در سراسر کشور و ظرفیت های ویژه می تواند به قطب پژوهشی کشور در سطح منطقه تبدیل شود و بهره مندی از تجارب ارزنده علمی و اجرایی مدیران مختلف در پست های مدیریتی می تواند موجب ایجاد انگیزه بیشتر و چابکی دانشگاه شود.

وی از دکتر کریمی برای پذیرش مسئولیت سرپرستی دانشکده علوم پایه دانشگاه و همچنین زحمات دکتر احمد آخوند این سمت نیز قدردانی کرد.

مرکز امور بین الملل به قطب بین الملل تبدیل شود

دکتر تقی زاده همچنین با اشاره به ظرفیت های مرکز امور بین الملل دانشگاه اظهار داشت: این مرکز باید به قطب بین الملل تبدیل شود و در جهت پذیرش دانشجویان ایرانی مقیم خارج و دانشجویان خارجی ضمن استفاده از الگوهای سایر دانشگاه ها اهتمام ویژه داشته باشد.

وی بهره مندی از ظرفیت شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام که دبیرخانه آن در دانشگاه پیام نور مستقر است و تجارب ارزنده دانشگاه جامعه المصطفی در جذب دانشجویان خارجی، ترجمه منابع درسی دانشگاه به زبان های مختلف و .. را برای گسترش فعالیت های برون مرزی و گسترش دیپلماسی علمی ضروری دانست.
رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمد علی ابراهیمی در سمت رئیس مرکز امور بین الملل از دکتر مجتبی سلطانی احمدی برای پذیرش این مسئولیت قدردانی کرد.

 دانشگاه نیازمند مشاوران تاثیرگذار، فعال و کمک کننده است

دکتر ابراهیم تقی زاده در پایان با عنوان اینکه دانشگاه نیازمند مشاوران تاثیرگذار، فعال و کمک کننده است، از پذیرش مسئولیت مشاوررئیس دانشگاه توسط دکتر محمد تقی امینی و دکتر نجفی برزگر قدردانی کرد و افزود: مشاوران باید در راستای ارائه راهبردهای موثر و تدبیرهایی که موجب خوداتکایی، پایدارسازی منابع، تولید محتوا و ارتقای جایگاه دانشگاه می شود، فعال و کمک کننده باشند.

گفتنی است در این مراسم، طی احکام جداگانه ای ؛ دکتر محمد علی ابراهیمی به عنوان سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر محمد علی کریمی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پایه، دکتر مجتبی سلطانی احمدی به عنوان سرپرست مرکز امور بین الملل، دکتر محمد تقی امینی و دکتر کریم نجفی برزگر به عنوان مشاوران رئیس دانشگاه منصوب شدند.