آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری مشترک با دانشگاه علمی کاربردی در جهت گسترش مهارت آموزی
آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری مشترک با دانشگاه علمی کاربردی در جهت گسترش مهارت آموزی

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای همکاری مشترک با دانشگاه علمی کاربردی با هدف توسعه کارآفرینی و پرورش مهارت های دانشجویان اعلام می کند.

به گزاش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در جلسه مشترک با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ظرفیت های ویژه دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نورطی سال های ۸۵ تا ۹۶ فراخور نیاز داوطلبان تحصیل در این دانشگاه، اقدام به توسعه فضاها و زیرساخت های فیزیکی و توسعه رشته ها کرده است و در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵ هزار و ۶۳۰ رشته محل در مقطع کارشناسی، ۱۵۰۰ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۶ رشته محل در مقطع دکتری در سراسر کشور است.
وی با عنوان اینکه ۶۵ درصد رشته ها و اساتید دانشگاه پیام نور در بخش علوم انسانی و مابقی در بخش علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر است، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور همچنین به شبکه آزمایشگاهی گسترده و زیرساخت های غنی الکترونیکی مجهز است که می توان از این ظرفیت ها و توانمندی ها در ارائه خدمات مطلوب تر به دانشجویان و گسترش مهارت آموزی آنها بهره برد.
دکتر تقی زاده اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور و منبع محور است و از این رو دانشجویان این دانشگاه در زمینه مطالعه نظری بسیار غنی هستند و ۳۰ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه ها برتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دانشجویان دانشگاه پیام نور تشکیل می دهند.
وی دانشگاه علمی کاربردی را از دانشگاه های پیشرو در زمینه مهارت آموزی دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور امروز رسالت اصلی و هدفمند خود را رفع دغدغه دانشجویان برای اشتغال می داند و در این راستا تلاش دارد در زمینه کارآفرینی و مهارت اموزی از ظرفیت ها ، توانمندی ها و تجربیات دانشگاه های پیشرو در این امر بهره برده و گامی مهم و موثر برای دانشجویان این مرز و بوم بردارد.
وی هدف مشترک تمام دانشگاه های کشور را پرورش فرزندان و آینده سازان میهن اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی دارد با در اختیار گذاشتن تمامی ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات این دانشگاه در جهت تعامل بیشتر، گسترش همکاری های مشترک و برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی کوتاه مدت و بلند مدت گام بردارد.
دکتر تقی زاده بر لزوم بررسی شرایط همکاری های فیمابین و تشکیل کارگروه های تخصصی برای معرفی و شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های آموزشی و اجرایی دو دانشگاه تاکید کرد.