افتتاح «اندیشکده مکتب شهید سلیمانی بسیج اساتید» در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی
افتتاح «اندیشکده مکتب شهید سلیمانی بسیج اساتید» در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی

اندیشکده مکتب شهید سلیمانی بسیج اساتید در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان با حضور معاونت فرهنگی ودانشجویی دانشگاه پیام نورکشور و مسئول بسیج اساتیداستان ومسئولین دانشگاه در مرکزکرمان افتتاح شد .

به گزارش یوپنا، دکتر محمد تقی امینی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره ویک الگو بود وبه فرموده مقام معظم رهبری «شهید سلیمانی خطرناکتر از خود سلیمانی برای دشمن است».
وی با اشاره به اینکه خضوع شهید سلیمانی برای ما یک الگو است افزود: شهید سلیمانی نمی خواست دیده شود ولی خداوند بزرگش کرد.
معاون فرهنگی ، اجتماعی ودانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور شهید سلیمانی در جنگ با داعش گفت: شهید سلیمانی با دست خالی به جنگ داعش رفت وخطر بزرگی را دفع کرد.
همچنین در این مراسم دکتر آرش رشیدی مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به راه اندازی اندیشکده مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه پیام نور کرمان گفت: رسالت اصلی دانشگاه پیام نور توسعه و تعمیق آگاهی دینی، تبیین و استقرار ارزشهای ایرانی- اسلامی در راستای آراسته شدن دانشگاهیان به فضایل اخلاقی و انقلابی و در نهایت پاسخ به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است .
وی افزود:در این افق یکی از برنامه های دانشگاه پیام نور استان، تاسیس اندیشکده ای با گروههای متنوع علمی و تحقیقاتی است که مباحث مربوط به تبیین مکتب و متدولوژی علمی و اجرایی اسلام با گرایش مقاومت را در مقیاس آکادمیک و تخصصی و گفتمان سازی دنبال می کند.
رشیدی یادآور شد: اندیشکده نهادی صف ستادی است که در عرصه پژوهشی گفتمان سازی مباحث مربوط به تبیین متدولوژی مکتب اسلام با گرایش مکتب مقاومت را دنبال کرده و از حداکثر ظرفیت های موجود پژوهشی در سطح استان و کشور استفاده خواهد کرد.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان گفت: اندیشکده شهید سلیمانی در گروههای مختلف از جمله « نیاز سنجی و شناسایی نیازها و و ایده های عملیاتی در حوزه مکتب اسلام و مقاومت، گروه علمی مطالعات اجتماعی زنان و سبک زندگی اسلامی – مقاومتی ، گروه علمی بررسی و بهینه سازی متدلوژی و سیستم سازی براساس مکتب مقاومت، گروه علمی شبهه شناسی و جهاد تبیین در زمینه دستاورهای مکتب مقاومت، گروه مشاورین تخصصی روش تحقیق و متدولوژی تولید علوم انسانی بر مبنای مکتب اسلام» طراحی شده است.
همچنین در این مراسم عیسی مرادی مسئول بسیج اساتید دانشگاههای استان کرمان گفت: اندیشکده مکتب شهید سلیمانی بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمان ، سومین اندیشکده است که در سطح دانشگاهها راه اندازی شده است.
وی با اشاره به خصوصیات شهید سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی به لحاظ دارابودن صفات ارزنده و خصیصه های نیکوی در زمره آن دسته از انسان های نادری قرار گرفت که اکنون به الگویی فراملی تبدیل شده است.
وی افزود: سردار سلیمانی از جمله با ارزش ترین و معتقدترین پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای دفاع از ارزش های والای دین اسلام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد و ما به عنوان بسیج اساتید در مسیر شهدا حرکت می کنیم.