برگزاری همایش ملی حقوق عامه از تئوری تا عمل در دانشگاه پیام نور اصفهان
برگزاری همایش ملی حقوق عامه از تئوری تا عمل در دانشگاه پیام نور اصفهان

همایش ملی حقوق عامه از تئوری تا عمل با مشارکت دادگستری کل استان و دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد.

به گزارش یوپنا رئیس دانشگاه پیام نور کشور در این همایش گفت: این دانشگاه،حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در کشور دارد که حدود ۱۰ درصد از آنها در رشته های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیم تقی زاده افزود: ۱۵ پژوهشکده همچنین نشریه های علمی-پژوهشی وجود دارد که می تواند زمینه‌های مناسب همکاری بین دو نهاد دانشگاه پیام نور و قوه قضاییه را بیشتر کند.

رئیس کل دادگستری در حاشیه این همایش رفع چالش‌ها و موانع پیش روی اجرای حقوق عامه یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد و گفت: همگرایی در حوزه تئوری و رسیدن به نقطه نظر واحد و ایجادگفتمان سازی از دیگر اهداف این همایش است.
حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با اشاره به جلوگیری از پراکندگی کار و تنها کردن قوه قضائیه افزود: دستگاه قضایی در مقام عمل مدیریت جریان احیای حقوق عامه برعهده دارد و همه دستگاه‌ها هم مکلف به همکاری هستند.

همچنین در این همایش رضا مختاری سرپرست دانشگاه پیام نور استان گفت: با همکاری های متقابلی که بین دانشگاه پیام نور و دادگستری وجود دارد، می تواند دانشجویان را در هنگام ورود به عرصه کار و تلاش موفق تر کند.
آسیب شناسی نظام قضایی جمهوری اسلامی در احیا و تضمین حقوق عامه، الزامات ساختاری و ساز و کار‌های حقوقی احیا حقوق عامه و مطالعات تطبیقی در حوزه حقوق عامه محور‌های این همایش بود.
در همایش ملی حقوق عامه از تئوری تا عمل، مفاهیم، مبانی و مصادیق حقوق عامه از جمله حقوق عامه و محیط زیست، حقوق عامه و آزادی‌های مشروع، حقوق عامه و بهداشت و سلامت عمومی و بازسازی اعتماد اجتماعی بررسی شد.
از ۱۵۹ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش ۱۲ مقاله برتر انتخاب و معرفی شدند.