هشدار نماینده مغربی درباره توطئه امپریالیسم برای تجزیه این کشور
هشدار نماینده مغربی درباره توطئه امپریالیسم برای تجزیه این کشور

نماینده پارلمان مغرب خبر داد که امپریالیسم و صهیونیسم در پی تجزیه مغرب به پنج بخش کوچکتر هستند.

به گزارش یوپنا، «نبیله منیب» نماینده پارلمان مغرب از توطئه تجزیه این کشور به مناطق کوچکتر خبر داد و گفت که کشورهای اجنبی در پی اجرای این طرح هستند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از منیب گزارش داد، کشورهای امپریالیستی در پی تجزیه مغرب به دستکم پنج بخش هستند. وی تأکید کرد که «در سایه جهانی که امپریالیسم صهیونیستی رهبری آن را بر عهده دارد، مغرب با خطراتی از بیرون مواجه است».

این نماینده ضمن هشدار نسبت به اینکه این طرفها، تمامیت ارضی مغرب را هدف قرار خواهند داد، خاطر نشان کرد: «این طرفها عامل هرج‌ومرج ویرانگر در افغانستان، عراق، یمن و سوریه هستند».

وی با بیان اینکه باید مردم مغرب در برابر این توطئه متحد باشند، تأکید کرد، بر اساس تحقیقات چند مرکز پژوهشی، مغرب نیازمند ملی‌گرایی جدید، میهن‌پرستی و تلاش برای برون‌رفت این کشور از بحران است.

در همین ارتباط، گروه موسوم به «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و ضد التطبیع» (جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی) اواخر بهمن ماه نامه سرگشاده به پارلمان این کشور ارسال و بر حمایت مجدد از مردم فلسطین تأکید کرد.

دولت مغرب، پیش‌نویس قانون شماره ۷۴۲۱ را برای تصویب توافقنامه مربوط خدمات هوایی به پارلمان ارجاع داد و این نخستین توافق با رژیم صهیونیستی است که به پارلمان مغرب ارائه می‌شود.

این گروه مغربی تأکید کرد، پارلمان باید این لایحه را رد کند؛ چرا که مسئله آشکار‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مسئله اصلی ملت مغرب باقی خواهد ماند؛ ملتی که طی ۷۳ سال گذشته، حامی حقوق ملت فلسطین برای استقلال، بازگشت آوارگان، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بوده و از مبارزات آزادیخواهانه و عادلانه جهان حمایت کرده است.

دولت مغرب در سوم فوریه جاری، لایحه ای را برای تصویب توافقنامه خدمات هوایی با رژیم صهیونیستی به پارلمان فرستاد. در این توافقنامه تأکید شده است که «مغرب و اسرائیل باید اقدامات مناسبی را برای کاهش هرگونه تبعیض و رقابت ناعادلانه در حقوق مندرج در توافق انجام دهند».

بر اساس این توافق، مسئولان هواپیمایی هر یک از طرف های قرارداد، باید اطلاعات مربوط به حمل و نقل را در اختیار مسئولان هواپیمایی طرف دیگر قرار دهند. این توافق شامل بندهای مربوط به معافیت متقابل از عوارض گمرکی و هزینه‌های بازرسی و مالیاتهایی است که به هزینه خدمات ارائه شده در هواپیما مربوط نمی شود.