واکسن جدید شرکت فایزر شکست خورد
واکسن جدید شرکت فایزر شکست خورد

شرکت فایزر اعلام کرد واکسن این شرکت برای جلوگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری‌هایی که عمدتاً از طریق بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان پخش می‌شود، در مرحله آخر شکست خورده است.

خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت فایزر اعلام کرد واکسن خود برای جلوگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری‌هایی که عمدتاً از طریق بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان پخش می‌شود و حتی می‌تواند کشنده باشد، نتوانست به هدف اصلی یک مطالعه در مرحله آخر دست یابد.

هنوز هیچ واکسنی برای پیشگیری از بیماری ناشی از باکتری Clostridioides difficile (C. diff) وجود ندارد؛ این درحالیست که این بیماری توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به عنوان یک تهدید فوری بهداشت عمومی طبقه‌بندی شده است.

بیش از ۹۰ درصد از موارد عفونت به کلستریدیوم دیفیسیل پس از درمان یا در حین درمان با آنتی‌بیوتیک رخ می‌دهد. کلیندامایسین، سفالوسپورین‌ها و پنی سیلین‌ها بیشترین آنتی‌بیوتیک‌های مرتبط با عفونت به کلستریدیوم دیفیسیل هستند.

این عفونت با اسهال همراه است که ممکن است به یک بیماری شدید و ناتوان کننده تبدیل شود و حتی منجر به مرگ شود. واکسن فایزر تنها ۳۱ درصد در پیشگیری از عفونت بعد از دوز سوم و ۲۸.۶ درصد بعد از دوز دوم در مطالعه اثربخشی نشان داد.