آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات علمی و آموزشی به دانشجویان عراقی
آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات علمی و آموزشی به دانشجویان عراقی

ابراهیم تقی زاده با اشاره به آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه هرگونه خدمات آموزشی و علمی به دانشجویان عراقی گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور ایران با بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های علوم پایه، علوم انسانی، فنی مهندسی و هنر و معماری در راستای اهداف و سیاست ها مبنی بر گسترش دیپلماسی علمی به دنبال افزایش تعاملات بین دانشگاه ها در عرصه بین المللی است.

به گزارش یوپنا، سرپرست دانشگاه پیام نور در دیدار با سفیر عراق در ایران در سفارت عراق، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود:گسترش تعاملات دانشگاهی بین دو کشور دوست ایران و عراق نقشی بسزا در پیشرفت و رشد جایگاه علمی هر دو کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد:دانشگاه پیام نور با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های ویژه، زیرساخت های غنی الکترونیکی، آزمایشگاه های مجهز، مرکز چاپ و انتشارات و همچنین دایر بودن رشته های مورد نیاز دولت عراق می تواند خدمات مطلوبی را به متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه کند.

دکتر تقی زاده در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه پیام نور تهران، گفت: دانشجویان عراقی در زمره بهترین دانشجویان خارجی ما هستند و تلاش میکنیم در ذیل تعامل های دوسویه ، بیش از پیش شاهد حضور پررنگ دانشجویان عراقی در دانشگاه بزرگ پیام نور باشیم.

نصیر عبدالحسین عبدالله سفیر عراق در ایران:
کشور عراق به دنبال گسترش و استحکام روابط خود با ایران است/ دانشگاه های ایران از کیفیت مطلوبی در سطح بین الملل برخوردارند

نصیر عبدالحسین سفیر عراق در ایران ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات بین دانشگاه های ایران و عراق گفت: کشور عراق به دنبال گسترش و استحکام روابط خود با ایران است و تعاملات علمی و آموزشی تاثیر بسیار مثبتی در تحقق این امر و هم افزایی علمی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی، سفیر عراق در ایران در دیدار سرپرست دانشگاه پیام نور از تحصیل حدود ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران خبر داد و اظهار داشت: کشور ایران به دلیل نزدیکی و همسایگی با کشور عراق محل بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان عراقی است و هم اکنون تعداد دانشجویان عراقی در ایران مساوی با جمع کلیه دانشجویان عراقی در دیگر کشورهاست که این نشان دهنده تمایل و رغبت دانشجویان برای تحصیل در این کشور است.

وی از گسترش همکاری های علمی بین وزارت اموزش عالی عراق و دانشگاه پیام نور بسیار استقبال کرد و اظهار داشت: دانشگاه های کشور ایران به لحاظ کیفی در سطح جهان مطلوب و رو به رشد هستند و علاوه بر نزدیکی به کشور عراق، به لحاظ معلومات علمی نیز در سطح بالا و مورد اقبال دانشجویان عراقی به شمار می روند.

وی درخشش دانشجویان ایرانی و عراقی در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی را افتخاری بزرگ دانست و اظهار داشت: موفقیت دانش آموختگان کشور ایران و عراق در دیگر میادین بین المللی، نشان دهنده اعتبار علمی دانشگاه های این کشورهاست.

نصیر عبدالحسین بر گسترش تعاملات علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه های کشور عراق تاکید کرد و گفت: همکاری های دوجانبه با استفاده از ظرفیت ها و امکانات هر دو طرف، می تواند بستری برای پیشرفت و بالندگی بیشتر باشد.
سفیر عراق در ایران در پایان تاکید کرد : ما امیدوار و مصر هستیم توافقات و تفاه های بین دانشگاهی ایران و عراق انجام شود تا رسالت خود در قبال منافع دانشجویان خوب عراقی را محقق نمائیم.

دکتر امجد المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران:
نقش موثر فعالیت های مشترک علمی در هم افزایی بیشتر

دکتر امجد المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران نیز بر لزوم گسترش روابط بین دانشگاه های پیام نور و وزارت تعلیم عراق تاکید کرد وگفت: فعالیت های مشترک علمی، برگزاری دوره های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو می تواند نقش موثری در گسترش دیپلماسی علمی و هم افزایی بیشتر داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در نگاه وزارت علوم کشور عراق، رتبه علمی، امکانات استادان استادیار، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی و ارائه تسهیلات به دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، تشریح رشته های علمی قابل ارائه به دانشجویان عراقی ، ظرفیت قابل پذیرش و زبان آموزش برای دانشجویان عراقی را ضروری دانست و گفت: جزئیات نحوه ادامه تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه پیام نور و هزینه های لازم باید به وزارت علوم عراق ارائه شود.
دکتر امجد در ادامه با اشاره به لزوم انجام مقررات حضور دانشجویان عراقی در ایران، تاکید کرد : ورود و حضور رایزن ایران در کشور عراق میتواند به تسهیل امور مربوط به حضور دانشجویان کمک شایانی نماید و ما علاقه مندیم روابط علمی و فرهنگی دو کشور مستحکمتر و عمیق تر گردد.