جهاد تبیین و تداوم مسیر مقاومت مهمترین رسالت دانشجویان است
جهاد تبیین و تداوم مسیر مقاومت مهمترین رسالت دانشجویان است

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور، گفت: دانشجویان سرمایه‌های نظام و دانشگاه هستند و جهاد تبیین و ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان به عهده دانشجویان و دانشگاهیان است‌. دانشجویان باید تلاش کنند که این مسیر مقاومت ادامه پیدا کند.

به گزارش یوپنا محمد تقی امینی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره کشوری رویش دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور در شهر شیراز، اظهار کرد:ما معتقد هستیم دانشجویان ما از قشری هستند که وفادار و پایبند به انقلابند و نسبت به مسایل کشور و آرمان‌های انقلاب حساس هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور ادامه داد: برای برگزاری پنجمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور کار جهادی انجام شده است و جا دارد از تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم.

امینی با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۳ نفر در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۱۹۱ نفر برگزیده شدند، گفت: شاهد درخشش دانشجویان در این جشنواره بودیم. خوشبختانه با وجود شرایط کرونایی و عدم حضور فیزیکی دانشجویان با تشکیل شبکه های مجازی متعدد زمینه دریافت ۴ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فراهم شد که این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور اضافه کرد: دانشجویان با حضور در این جشنواره در واقع در جهاد تبیین شرکت کرده‌اند و با این کار مانع ایجاد یاس و ناامیدی در کشور توسط دشمنان شده‌اند.

امینی با اعتقاد به اینکه دانشجویان نقش بسزایی در جهاد تبیین دارند، گفت: آموزش از دو بعد تعلیم و تربیت تشکیل شده است. تعلیم و تربیت دو رکن اساسی آموزش است که امروز به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا که هدیه استکبار جهانی به جهان است؛ تعلیم و تربیت تحت الشعاع قرار گرفته است.

وی افزود: امروز آموزش‌ها از پشت کامیپوتر و مجازی برگزار می‌شود و متأسفانه آموزش آنگونه که بایسته و شایسته هست صورت نمی‌گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور با بیان اینکه بیش از چهل سال است که کشور ما در تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد، گفت: دشمنان از همان آغاز انقلاب برای شکست این نظام و یأس جوانان و فرار نخبگان برنامه‌ریزی کردند اما مقاومت بسیاری از دانشجویان کشور مانع از دستیابی دشمنان به اهدافشان شده است.

وی اضافه کرد: دشمنان کشورهای همسایه را از نخبگان و دانشمندان تخلیه کرده‌اند و برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه دارد. لذا ما باید آشکارا نسبت به نیت دشمنان آگاه باشیم و مقاومت کنیم.

امینی بیان داشت: امروزه نخبگان و ثروتمندان بسیاری در شرایط جنگ از کشور مهاجرت می‌کنند. کشوری که نخبگان و ثروتمندان تحقیر شوند رو به نابودی می‌رود.

وی عنوان داشت: چهل و سه سال مقاومت کردیم و دانشجویان باید تلاش کنند که این مسیر ادامه پیدا کند. همه افتخارات کسب شده توسط دانشگاهیان نشان دهنده این است که کشور ایران علی رغم تمام توطئه های دشمنان به مراتب پیشرفته‌ تر می شود و هر روز مقاوم تر و باشکوه‌تر پیش می‌رود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور بیان کرد: شاهد افزایش ۲ برابری آثار رسیده به جشنواره ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته هستیم و امیدواریم ای روند در سال‌های آینده هم ادامه پیدا کند.

تلاش برای هدایت آثار ارسالی به سمت کارآفرینی

محمدی مدیرکل فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور هم اظهار کرد: درصدد هستیم اختتامیه این جشنواره را به افتتاحیه برنامه‌های کارآفرینی گره بزنیم.دانشجویان می‌توانند از مشورت مشاوران خوب استفاده کنند تا رشته دانشگاهی خود را با کسب و کار آینده هم جهت شود.

محمدی بیان کرد: به صورت جدی درحال پیگیری هستیم تا جشنواره ها اختتامیه و رها شدن نداشته باشد و بتوانیم آثار برگزیدگان در بخش های مختلف را به اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار هدایت کنیم.