معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان؛ گفتمان و شعار سال یک جریان فوق‌العاده وخون تازه‌ای در رگ‌های اقتصاد، صنعت و دانشگاه دمیده است
معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان؛ گفتمان و شعار سال یک جریان فوق‌العاده وخون تازه‌ای در رگ‌های اقتصاد، صنعت و دانشگاه دمیده است

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام نور در نشست تخصصی با موضوع شعار سال ۱۴۰۱«سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: گفتمان و شعار سال یک جریان فوق‌العاده وخون تازه‌ای را در رگ‌های اقتصاد، صنعت و دانشگاه مجدد دمیده است.

به گزارش یوپنا به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بیژن شمس در نشست تخصصی با موضوع شعار سال ۱۴۰۱«سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» که به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با همکاری سازمان بسیج اساتید استان برگزار شد، با اشاره به روند کشورهای استکباری در کسب علوم و انحصار و تبدیل آن به تکنولوژی و تولید محصول و اشتغال زایی داشتند، اظهار کرد: با طی این مسیر کشورهای استکباری بازار جهانی را به خود اختصاص دادند و برای این که کشورهای دیگر این مسیر را طی نکنند و وابسته باشند موانعی زیادی برایشان ایجاد کردند.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  و جایگاه علمی کشور، اظهار کرد:  رشد متوسط علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی از رشد متوسط خیلی از کشورها جلوتر هست.

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام نور با اشاره به مسیر تولید علم تا تبدیل آن به تکنولوژی و تولید محصول  با اشتغال زایی و رفع نیازهای جامعه، ادامه داد: مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال این پیوستگی را در نظر می‌گیرند یعنی هم نیاز جامعه و هم روندهای مهمی که در سطح جهان وجود دارد را رهبر فرزانه انقلاب مدنظر گرفته اند.

شمس با اشاره به این که با شکل گیری شرکتهای دانش بنیان دستاوردهای بسیار مهمی بویژه در این سالها در پشت سر گذاشتن تحریمها تجربه شده است، گفت: اما باز هم تا نقطه مطلوب مدنظر مقام معظم رهبری فاصله دارد، تولید همراه با دانش و بنیانهای علمی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد که چند مولفه را در نظر می گیریم یکی این که دانشگاهها و اساتید دانشگاه همانطور که در قبل مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان را تشکیل دادند امروز باید در عرصه صنعت ورود داشته باشد بخصوص صنایعی که نیاز جامعه را تامین می کنند.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه بیان داشت: ظرفیت در بسیج اساتید هم وجود دارد که به کمک صنعت بروند در واقع موضوع حل المسائلی از رویکردهای بسیار مهم این سازمان بوده است.

وی تاکید کرد: قطعا اگر تولید و شرکت‌های دانش بنیان و اساتید دانشگاه در کنار هم قرار گیرند می‌توانند برای اشتغال زایی فکرهای زیادی بکنند و طبیعتا خطوط تولید می‌توانند جان دوباره بگیرند و کیفیت محصولات به شکلی باشد که هم نیاز کشور را تامین کند و هم در بازارهای جهانی رقابت کنند.

دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام نور ادامه داد: کشورهای همسایه ظرفیت بزرگی است که دولت سیزدهم هم توجه به این ظرفیت را مدنظر قرار داده است که این رویکرد زمینه تولید و اشتغال را بیشتر فراهم می‌کند.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد که این گفتمان و شعار سال یک جریان فوق العاده وخون تازه‌ای را در رگ‌های اقتصاد، صنعت و دانشگاه مجدد دمیده است، گفت: در سال های گذشته شاهد بودیم که همه ظرفیت‌های کشور معطل برجام کرده بودند اما در دولت سیزدهم در حالی که گفتگو و مذاکرات برای برجام با یک مدل و شکل خلاقانه پیگیری می‌شود در عین حال توجه ویژه‌ای به ظرفیتهای درونی بویژه ظرفیتهای علمی و دانشگاهی شده است.