مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اختتامیه بیست وپنجمین جشنواره قرآن وعترت: دوای دردهای بسیاری از جامعه امروز ما انس با قرآن است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اختتامیه بیست وپنجمین جشنواره قرآن وعترت: دوای دردهای بسیاری از جامعه امروز ما انس با قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه های پیام نور کشور در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است اظهار کرد: خوب است که این اختتامیه در بهار قرآن برگزار شده است. وی با تشکر […]

حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه های پیام نور کشور در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است اظهار کرد: خوب است که این اختتامیه در بهار قرآن برگزار شده است.
وی با تشکر از همه افرادی که در راه قرآن قدم بر می‌دارند خاطرنشان کرد: در ماه ضیافت خدا پذیرایی از انسان با قرآن و دعا است و نشستن در جلسات قرآنی خود نوعی مهمانی است.
وی با اشاره به آیه دوم سوره انفال تصریح کرد: مومن کسی است که وقتی قرآن و ذکر خدا به یادش افتاد ایمانش افزون شود. براین اساس باید قرائت قرآن در این ماه و حتی در طول سال موجب افزونی ایمان ما شود.
وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی حتی در هنگام راه رفتن نیز قرآن را تلاوت و مرور می‌کردند، یادآور شد: آیت الله طیب از منزل خود تا مدرسه یک جزء قرآن می‌خواندند.
وی با بیان اینکه یکی از شاگردان آیت الله بهجت نزد ایشان می‌رود و از عصبانیت و خلق تند خویش گلایه می‌کند و راهکاری از ایشان می‌طلبد عنوان کرد: آیت الله بهجت به ایشان توصیه کردند قرآن بخوان و با صدای بلند در منزل اذان بگو.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه اغلب مردم با قرآن انس ندارند اذعان کرد: دوای بسیاری از دردهای امروز جامعه ما انس با قرآن است.
وی عنوان کرد: در جامعه اسلامی ما نباید افراد تحصیل کرده قرآن را غلط تلاوت کنند و قرائت صحیح آیات را ندانند.
وی با بیان اینکه قرائت قرآن با صدای بلند در منزل باعث نورانی شدن خانه می‌شود ، تصریح کرد: براساس روایات اگر جوانی با قرآن مأنوس باشد این قرآن در وجودش عجین می‌شود و باید قرآن به گونه ای تلاوت شود که به مفاهیم آن توجه کنیم و صرف قرائت کفایت نمی‌کند.