معاون فرهنگی ،اجتماعی ودانشجویی دانشگاه پیام نوردراختتامیه جشنواره کشوری قرآن وعترت : لزوم پیاده سازی الگوهای موفق از قرآن برای آموزش سبک زندگی و مدیریت اسلامی
معاون فرهنگی ،اجتماعی ودانشجویی دانشگاه پیام نوردراختتامیه جشنواره کشوری قرآن وعترت : لزوم پیاده سازی الگوهای موفق از قرآن برای آموزش سبک زندگی و مدیریت اسلامی

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در اصفهان برگزار شد.

به گزارش یوپنا،دکتر امینی معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور  در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از خادمان قرآنی از طرف ریاست دانشگاه پیام نور عنوان کرد:با توجه به محدودیت‌های کرونایی شرکت در این جشنواره و برپایی آن امری ارزنده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی قرآن را به متن زندگی ما آورد اظهار کرد: این قرآن است که کشور را اداره می‌کند و آنچه از شهدای مدافع حرم دستگیری کرد همین قرآن بود.

وی با تاکید بر اینکه قرآن را باید به متن زندگی آورد ابراز کرد: این انقلاب ثابت کرد که می‌شود قرآن را به متن اصلی زندگی وارد کرد و خدایی که انسان را آفریده، قرآن را به عنوان دفترچه راهنمای زندگی انسان ها آفریده است.

وی با بیان اینکه همه چیز در قرآن وجود دارد عنوان کرد اگر با دید تخصصی به قرآن نگاه کنیم و آن را کالبد شکافی کنیم خواهیم دید برای همه زندگی بشر قرآن برنامه دارد و ما در دانشگاه پیام نور از این برنامه حمایت می‌کنیم تا متن زندگی خود را از قرآن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اگر از قرآن درس زندگی بگیریم از آسیب ها مصون خواهیم بود یادآور شد: ما در رشته مدیریت همه تئوری های غربی را خواندیم براین اساس در مدیریت اسلامی روش مدیریت مدیرانی که در قرآن به آن اشاره شده را استخراج کردیم و بر مبنای آن مدل های موفقی را پیاده سازی کردیم تا با الگوسازی آن برای دانشجویان روش زندگی و مدیریت اسلامی را پیاده سازی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور افتخار دارد با پایه ریزی مرحوم دکتر پارسا درس قرآن را در دروس دانشجویی نهادینه کرده گفت: این امر باعث شد چند هزار نفر با قرآن آشنا شدند و استقبال زیادی از آن شده که برکات آن را امروز در این اختتامیه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار نفر در جشنواره  قرآنی ما شرکت کردند اذعان کرد: این تعداد به دلیل محدودیت‌های کرونایی بوده و در سال آینده ان شاء الله بدون محدودیت‌های کرونایی این تعداد حداقل به دوبرابر افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بودجه معاونت فرهنگی در زمان بیماری کرونا نزدیک به صفر بوده اظهار کرد: این حجم از استقبال و کارهای خوبی که علیرغم عدم تخصیص بودجه اتفاق افتاده قطعا از معجزات قرآن بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید دانشگاه را بر اساس قرآن اداره کنیم ابزار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نباید گلایه کنند که چرا خروجی دانشگاه ها از ورودی آن ضعیف تر است و ایمان افراد ضعیف تر شده بر این اساس باید با برنامه های فرهنگی و قرآنی ایمان و اعتقادات دانشجوها را تقویت کرد.