دانشگاه پیام نور در رشد علمی و گسترش دانایی سهم به‌سزایی داشته است
دانشگاه پیام نور در رشد علمی و گسترش دانایی سهم به‌سزایی داشته است

دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این مراسم، تجلیل از اساتید را احترام به جایگاه علم و دانش دانست و گفت: روز استاد و هفته مقام معلم تنها منحصر به یک روز خاص در سال نیست؛ بلکه هر روز متعلق به معلم و استاد است.

به گزارش یوپنا عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، حمایت از استادان و معلمان را وظیفه دولت و مجلس برشمرد و گفت: از این که معلمان مطالبه‌گری می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند، حقیقتاً، ما ناراحت و رنجیده می‌شویم.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت و مجلس است که با تمام توان از حقوق معلمان و اساتید دفاع کند و جایگاه آنان را ارتقاء بخشد.

دکتر کریمی فیروزجایی با بیان این که بنده از سال ۱۳۷۷ در دانشگاه پیام نور حضور دارم، یادآور شد: از آنجایی که دانشگاه پیام نور در رشد علمی و گسترش دانایی سهم به‌سزایی داشته است، منصفانه نیست آن را رها کنیم. نگاه و حمایت درباره دانشگاه پیام نور، کاملاً عدالت‌طلبانه و عدالت‌خواهانه است.

وی با قدردانی از زحمات اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، بر ضرورت استفاده مطلوب از ظرفیت‌های این دانشگاه در راستای ارتقای کیفی دانشگاه تأکید کرد.

سردار مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات اساتید و معلمان جامعه، تصریح کرد: با توجه به حساسیت امسال و شرایط پیش روی و جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر ضرورت جهاد تببین و بیان داشته‌های نظام توسط اساتید انقلابی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود اساتید ما با رویکرد بسیجی و در تراز انقلاب در دانشگاه تقویت شوند.

وی از دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه مردمی و انقلابی یاد کرد و گفت: این دانشگاه عملکرد مطلوبی داشته است.

دکتر حسین نازک‌تبار سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” ابراز امیدواری کرد شاهد عملکرد مثبت و اثربخشی بیشتر دانشگاه برای حل مسائل جامعه باشیم و گفت: شایسته است ما دانشگاهیان، مسئولیت خود را نسبت به دانشجو و جامعه به بهترین شکل انجام دهیم.

دکتر نازک‌تبار توسعه رشته‌ها به‌ویژه رشته‌های کارشناسی ارشد بر اساس نیازمندی و پتانسیل‌های استان را ضروری دانست.

وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های در دست اجرای این دانشگاه گفت: تکمیل پروژه‌های در حال ساخت در دستور کار قرار گرفته است.

وی از توسعه مراکز نوآوری و رشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: پیگیری مرکز نوآوری خانه خلاق در مرکز تنکابن، تکمیل مرکز نوآوری در مرکز ساری، برگزاری رویدادهای استارتاپی در سطح استان را در دستور کار داریم که همه این موارد با اولویت استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی منطبق با تقویم فرهنگی، ایجاد دبیرخانه بیانیه گام دوم و جهاد تبیین، برگزاری یادواره شهدای خانواده کارکنان دانشگاه پیام نور مازندران، تدفین شهید خوشنام در دانشگاه پیام نور مرکز ساری در ۶ خرداد، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه در سال جاری است.

در پایان این مراسم از دکتر داوود درویشی سلوکلایی، دکتر سیدامین سیدی، دکتر سیدافشین موسوی چلک، دکتر نسیبه صدفی، دکتر یاسمن خلیلی، دکتر سیدامین مصطفویان، دکتر حسن عبدالله‌زاده، دکتر هادی رزاقیان، دکتر اکبر بهمنی، دکتر علی برزگری و مهندس علی‌اکبر غلامیان به عنوان اساتید نمونه دانشگاه پیام نور استان مازندران در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.