همایش «خرمشهر ها در پیش داریم( بررسی مسائل سیاسی روز)» در دانشگاه پیام نور
همایش «خرمشهر ها در پیش داریم( بررسی مسائل سیاسی روز)» در دانشگاه پیام نور

همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، همایش «خرمشهرها در پیش داریم( بررسی مسائل سیاسی روز)» به صورت ویدئوکنفرانس در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش یوپنا، سرپرست دانشگاه پیام نور در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی امروز، دانشگاه نقش مهم و تاثیرگذاری در روشنگری ها و رفع شبهات دارد.
دکتر تقی زاده همچنین بیان داشت: سوم خردادماه در تاریخ این سرزمین ماندگار است زیرا که تجلی اراده الهی را مشاهده کرده ایم.
دکتر علم الهدی مشاور رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این نشست یادآور شد: سوم خرداد برای ما یک نماد است، نمادی که استکبار جهانی را به خاک زدیم.
دکتر امینی معاون فرهنگی و دانشجویی در این نشست گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمن درصدد به چالش کشیدن انقلاب بود و با هجمه های مختلف سعی دارد این انقلاب را از بین ببرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها جا دارد که جهاد تبیین در همه استان ها برگزار شود و شبهات برطرف شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین گفت: در بین دانشجویان شبهات زیادی وجود دارد که اساتید باید در کلاس درسی به شبهات آنها پاسخ دهند ما از طریق جهاد کبیر فرهنگی می توانیم شبهات را برطرف کنیم.
دکتر امینی همچنین به نقطه عطف جنگ در خرمشهر تاکید کرد.
عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه همشهری ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به ویژگی های جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: از ویژگی های جهاد تبیین می توان به اولویت شناسی- زمان شناسی- اشاره کرد و همچنین می توان گفت که در زمان جنگ نرم کجا باید پاسخ دهیم و زمان را دقیق بسنجیم که خود از ویژگی های این نوع جهاد است.
وی همچنین به ویژگی های امام در بحث جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: تحولاتی که امام ایجاد کرد خاص انقلاب ما و مکتب تشیع بود که توانست نظام سازی منحصربه فردی را کند.
وی همچنین گفت: در جهاد تبیین باید عمق بخشی کنیم و از سطحی گری بپرهیزیم زیرا که سطحی گری بی فایده است، سطحی گریی باعث منفی گرایی سیاسی می شود.
دکتر گنجی به ترورهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: منازعه با صهیونیست ها تمام نمی شود زیرا که مسئله ما با آنها ریشه ای و فراتراز فلسطین است.
گفتنی است در پایان مراسم، شرکت کنندگان در این همایش با حضور در مزار شهدای گمنام سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با آرمان های شهدای گرانقدر و نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.