مدال آور نقره مسابقات جهانی اختراعات اروپا در کشور رومانی
مدال آور نقره مسابقات جهانی اختراعات اروپا در کشور رومانی

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان از دانش آموخته پیام نور که موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات اروپا در کشور رومانی شدند؛ تجلیل کرد.

به گزارش یوپنا، دکتر منصور فرهادی رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان از مخترع خانم مهندس رکسانا پودات دانش آموخته دانشگاه پیام نور بندرعباس تجلیل کرد.

دکتر فرهادی با اشاره به اختراعی که توسط تیم پنج نفره صورت گرفته، و این دستگاه نسل جدیدی از طراحی ساختار فرآیندی در نمک گیرهای برقی مورد استفاده صنایع می باشد، گفت؛ این اختراع در مواد مصرفی شیمیایی، انرژی برق و آب شیرین کن ها به طور چشمگیری کاهش می دهد و مراحل جداسازی آب و نمک را با کیفیت و دقت بالا انجام می پذیرد.

وی، خاطر نشان کرد؛ این اختراع کاربردی در صنعت نفت و صنایع های بزرگ، سود و صرفه اقتصادی چشمگیری با کاهش هزینه ها در صیانت از تولید را برای شرکت ملی نفت ایران را در پی خواهد داشت.

در حاشیه ی این مراسم خانم مهندس پودات با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب چاه های نفت تولیدی همراه با مقادیری آب و نمک است، خاطر نشان کرد؛ وجود آب و در نتیجه نمک همراه با آن باعث خسارت در کلیه ابزارها و کاهش کیفیت نفت تاثیر بسزایی دارد که برای این مقوله ی مهم اختراعاتی انجام دادیم.

وی با اشاره به مزایا و معایب جداسازی آب از نفت پرداخت و اظهار داشت؛ روشی که ما انتخاب کردیم و به سرانجام رساندیم روشی مدرن و استفاده از نمک گیرهای الکترو مغناطیسی است.

دانش آموخته دانشگاه پیام نور بندرعباس، تصریح کرد؛ این دستگاه حاصل ساعت ها تلاش و همکاری گروه پنج نفره؛ مهندس سجاد خدایاری، مهندس سید سجاد فتاحیا، مهندس مینا خدایاری، مهندس حسین سلمانوندی بوده است که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و از کارآیی بالا و مطلوبی برخوردار است.

گفتنی است خانم مهندس رکسانا پودات دانش آموخته دانشگاه پیام نور به استخدام در یکی از صنایع نفتی هرمزگان در آمده است.