معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور: لزوم ورود متخصصان اجتماعی دانشگاه پیام نور در شناخت مسائل اجتماعی
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور: لزوم ورود متخصصان اجتماعی دانشگاه پیام نور در شناخت مسائل اجتماعی

دکتر ابوطالب شفقت، مسئله شناسی در جامعه را راه حل برون رفت از چالش ها و حل آسیب های اجتماعی کشور دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت های ویژه ای در بخش اعضای هیات علمی و همچنین دانشجویی است که می تواند وزارت کشور را برای شناخت مسائل و معضلات اجتماعی کشور و ارائه راهکار مناسب برای حل آنها یاری دهد.

به گزارش یوپنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در دیدار سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: وزارت کشور مسئولیت های بسیاری از پایین ترین سطح حکمرانی تا سطح کلان برعهده دارد که می تواند در زمینه آموزش و پرورش مدیران روستاها، دهیاری ها، شهرداران و … از ظرفیت زیرنظام های آموزش عالی و به ویژه دانشگاه پیام نور که در سراسر کشور گسترده است، استفاده کند.

وی به رویکرد جمهوری اسلامی مبنی بر تربیت صحیح نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: مسائل اجتماعی بسیاری امروز در کشور ما به چشم می خورد و شناخت معضلات و مسائل اجتماعی در تمامی بخش های جامعه نیازمند کار کارشناسی متخصصان این حوزه است تا بتوانیم ریشه های معضلاتی از قبیل ؛ بیکاری، فساد، اعتیاد، طلاق و … را شناسایی و برای حل آنها گام برداریم.

وی تصریح کرد: وزارت کشور وظیفه دارد چالش های اجتماعی را کاهش دهد و برای حل این مسئله می تواند از ظرفیت های ویژه دانشگاه پیام نور برای آموزش و پرورش و همچنین مهارت افزایی بهره مند شود.