به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی؛ وبینار کشوری جهاد تبیین در دانشگاه پیام نور برگزار شد
به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی؛ وبینار کشوری جهاد تبیین در دانشگاه پیام نور برگزار شد

وبینار کشوری جهاد تبیین همزمان با هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور در این مراسم که با حضور دکتر آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، آیت الله شهید بهشتی و یاران گرامی آن شهید بزرگوار گفت: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی کاملا مردمی و بومی پذیر است و توانسته با این ویژگی بومی پذیری، عدالت آموزشی و امنیت خاطر خانواده دانشجویان را در سراسر کشور فراهم کند.
وی سیستم امتحانات دانشگاه پیام نور را بسیار ویژه و مطلوب دانست و گفت: کلیه امتحانات دانشگاه پیام نور همانند کنکور سراسری به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
دکتر تقی زاده با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت های ویژه ای است که می تواند آن را در اختیار دیگر دانشگاه ها و ارگان ها قرار دهد، اظهار داشت: قریب یک سوم پذیرفته شدگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تعدادی از مدیران در مناصب دولتی کشور از دانش آموختگان دانشگاه پیام نور هستند.
وی از آمادگی دانشگاه پیام نور برای عقد تفاهم نامه با ارگان های مختلف خبر داد و یادآور شد: دانشگاه پیام نور می تواند ظرفیت ها و توانمندی های خود را در اختیار دیگر ارگانها و سازمان ها قرار دهد .
سرپرست دانشگاه پیام نور راه اندازی خانه های خلاق در این دانشگاه را گامی در جهت تحقق شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان اشتغال آفرین دانست و آمادگی این دانشگاه را برای همکاری با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی:
جمهوری اسلامی زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است

دکتر محمد تقی امینی با عنوان اینکه جمهوری اسلامی توانسته در مقابله ایدئولوژی های پوشالی دنیای غرب بایستد، اظهار داشت: امروز جهانیان به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی توانسته با اقتدار در تمامی مناسبات جهانی اثر گذار بوده و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور امروز در وبینار کشوری جهاد تبیین، یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد: دانشگاهیان بتوانند در جهت آرمان های شهدای انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و هفتم تیر گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی:
ضرورت الگو پذیری از سیره شهدای انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: شهدایی مانند شهید آیت الله بهشتی استوانه انقلاب بودند و همه ما دانشگاهیان که مهم ترین الگوها و نمونه های نسل جوان آینده ساز کشور هستیم باید از سیره این بزرگان و شهدا که خدمات ارزنده ای برای نظام و انقلاب داشته اند، درس گرفته و آن را ترویج دهیم.
به گزارش روابط عمومی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: وظیفه ما در برهه حساس کنونی این است که با بیان واقعیت ها از ترویج هرگونه شبهات و اتهامات به ویژه در فضای مجازی جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
جوانان قدر اساتید خوب را بدانند

دکتر آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این وبینار شهید بهشتی را الگوی تمام عیار انسانیت دانست و با ذکر خاطراتی از آن شهید بزرگوار اظهار داشت: شهید بهشتی فردی بسیار مظلوم، متدین و اخلاق مدار بود که مورد هجمه ها و هتک حرمت های بسیاری قرار گرفت.
وی با عنوان اینکه شهید بهشتی در درس بسیار سخت گیر بود و از معلومات والای استاد علامه طباطبایی بهره کامل می برد، از تمامی جوانان و دانشجویان خواست، قدر اساتید خوب خود را بدانند و در جهت آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب گام بردارند.
وبینار کشوری جهاد تبیین با بررسی ابعاد مختلف شخصیت علمی ، سیاسی، فرهنگی ومدیریتی شهید آیت الله بهشتی به صورت حضوری و مجازی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از همکاران علمی و اداری دانشگاه پیام نور سراسر کشور برگزار شد.