سرپرست دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاح خانه خلاق دانشگاه: ۳۲ شرکت و واحد و شتاب دهنده در خانه خلاق و نوآور مستقر هستند
سرپرست دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاح خانه خلاق دانشگاه: ۳۲ شرکت و واحد و شتاب دهنده در خانه خلاق و نوآور مستقر هستند

سرپرست دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه دولتی و دارای گستره ملی است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر دانشجو در تمامی استان های کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. همچنین چهار هزار نفر عضو هیات علمی این دانشگاه در رشته های متعدد علوم انسانی، کشاورزی ، فنی و مهندسی، هنر و منابع طبیعی مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در مراسم افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشگاه پیام نوربا بیان این که این دانشگاه در گستره بین المللی در خارج از کشور در ۵۷ کشور نمایندگی و دانشجو دارد، یادآور شد: در افغانستان، لبنان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان واحدهای دانشگاهی پیام نور راه اندازی شده و برخی هم در آستانه راه اندازی است.

سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: دبیرکل اتحادیه دانشگاه های مجازی جهان اسلام که بیش از ۳۷ میلیون دانشجو را تحت پوشش دارد، عضو هیات علمی این دانشگاه است و دبیرخانه این اتحادیه نیز در دانشگاه پیام نور مستقر است.

دکترتقی زاده گفت: راه اندازی این مرکز و خانه خلاق و نوآوری هم منشا خلق ثروت و ایجاد فرصت شغلی می شود و هم محلی که دانشجویان بتوانند طرح ها و ایده‌های خود را به مرحله محصول برسانند و تجاری سازی کنند.

وی افزود: ۳۲ شرکت و واحد و همچنین شتاب دهنده در این مرکز خانه خلاق و نوآور مستقر است که قطعا با حمایت معاونت علمی بیش از پیش رونق می گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مرکز که امروز افتتاح شد در هفت نقطه شهری که بیشتر از شهرستان های کمتر برخوردار هستند تقاضا و درخواست خانه خلاق داریم که پرونده آنها تکمیل شده است و امیدواریم با آن موافقت شود.

دکتر تقی زاده ابراز امیدواری کرد با ظرفیتی که دانشگاه پیام نور دارد و بستری که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم کرده است زمینه خوبی برای دانشجویان، فارغ التحصیلان این دانشگاه برای کارآفرینی ایجاد شود و این دانشگاه تنها منحصر به رشته های نظری و تئوری های محض نباشد.
گفتنی است، خانه خلاق و نوآوری دانشگاه پیام نور امروز با حضور دکتر ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه پیام نور افتتاح شد.