عضو هیات رئیسه مجلس در دیدار با سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران مطرح کرد: حمایت مجلس از آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور
عضو هیات رئیسه مجلس در دیدار با سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران مطرح کرد: حمایت مجلس از آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

دکترعلی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس از دانشگاه پیام نور استان تهران بازدید کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی دکتر علمی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس در این نشست اظهار داشت: دانشگاه پیام نور که در حال حاضر قریب به ۴۰۰ هزار دانشجو دارد و در طول سه دهه اخیر توانسته در توسعه عدالت آموزشی نقش جدی ایفا نماید و به علت فراگیری آن در اقصی نقاط کشور تاثیر فراوان در آموزش طبقات محروم و کم برخوردار داشته است لذا با این کارکرد به یکی از مولفه های مهم انقلاب اسلامی که توسعه عدالت بوده، پاسخ قابل قبولی داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: یکی از ویژگی های ممتاز دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها، پایین بودن شهریه این دانشگاه بوده و همین باعث شده که میزان استقبال از دانشگاه در سراسر کشور مناسب باشد.

وی همچنین درباره دوره کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور گفت: نگاه مجلس به دانشگاه پیام نور نگاهی حمایتی است و انشالله کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور به صورت قانونی از طریق مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات برای متقاضیان این دانشگاه تصویب نهائی خواهد شد.

نماینده مردم بابل در پایان افزود: با توجه به تعداد قابل قبول اعضای علمی دانشگاه در مرتبه استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی، باید به تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیشتر توجه شود و دانشگاه همه تلاش خود را به سمت رشته های روزآمد و میان رشته ای بکار گیرد که مجلس نیز در صورت نیاز پشتیبان دانشگاه خواهد بود.

همچنین دکتر وحید افشین مهر سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران در این نشست اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان تهران با ۴۰ هزار دانشجوی فعال در همه مقاطع تحصیلی، ۳۶۰ عضو علمی و ۶۶۴ نفر کارمند ظرفیت و توانایی بالایی در رشد شاخص های علمی و پژوهشی دانشگاه داشته است.

وی همچنین افزود: دانشگاه در آموزش های الکترونیکی پیشرو می باشد و در دو سال کرونا توانست آموزش خود را در بسترهای الکترونیکی به خوبی توسعه دهد و الگوی خوبی از آموزش مجازی ارایه نماید.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران در ادامه تصریح کرد: به همین جهت یکی از خواسته های به حق دانشگاه از مجلس محترم بر اساس سابقه دوره های فراگیر که از ابداعات این دانشگاه بوده است، اجرای دایمی دوره کارشناسی ارشد فراگیر برای دانشگاه پیام نور می باشد لذا ضرورت دارد که نمایندگان محترم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به این مساله عنایت بیشتری داشته باشند.

دکتر افشین مهر همچنین ادامه داد: دانشگاه پیام نور مشکلات ویژه و متفاوتی دارد که امید است با همراهی وزیر اندیشمند و مجلس محبوب این مشکلات به حداقل برسند.