در دانشگاه پیام نور استان زنجان برگزار شد ؛ مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری
در دانشگاه پیام نور استان زنجان برگزار شد ؛ مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری

دانشگاه پیام نور استان زنجان مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری را با حضور دکتر آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران و همکار آن شهید برگزار کرد.

به گزارش یوپنا ،مراسم دوازدهمین سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر مجید شهریاری با حضور خانواده آن شهید عزیز، دکتر سید محمودرضا آقامیری ریاست دانشگاه شهید بهشتی تهران، دکتر افشارچی استاندار فرهیخته زنجان ، جمعی از روسای دانشگاه‌ها و مدیران اجرایی استان زنجان در این دانشگاه برگزار شد.
دکتر رویا کرمی رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به خانواده محترم شهید شهریاری و دکتر آقامیری ریاست دانشگاه شهید بهشتی و استاندار زنجان گفت: ما مفتخر به فرهنگ شهادت و ایثار هستیم و این گردهمایی‌ها برای ما توشه است و باید بیاموزیم علم، ایمان و عمل را با هم ترکیب کرده و با گذشت و ایثار در راه اعتلای میهن قدم برداریم.
وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و زنده نگه داشتن یاد شهدا برای ما وظیفه اجتماعی و گامی در راستای جهاد تبیین است.
وی ضمن گزارشی از وضعیت حال حاضر دانشگاه به دستاوردهای دانشگاه در عرصه های علمی اشاره کرد و گفت در میان اعضای علمی دانشگاه پیام نور زنجان دانشمندان یک درصد برتر جهان را داریم و به سهم خود در عرصه فناوری و شرکت های دانش بنیان و تولیدات دانش بنیان قدم های ویژه ای را برداشته ایم در ادامه برنامه استاندار زنجان گفت: شهید شهریاری هیبت نظام سلطه را در یکی از لبه‌های درگیری تمدنی شکست و ما همواره با طاغوت در جنگ هستیم و نمی‌خواهیم زیر سلطه باشیم.
محسن افشارچی در دوازدهمین سالگرد شهادت مجید شهریاری اظهار داشت: مسئله ما این است که در یک درگیری تمدنی با نظام سلطه قرار داریم و ما نمی‌خواهیم کشور سلطه پذیر باشیم.
وی با اشاره به قصه جالوت و تالوت در قرآن افزود: در مقاطع انقلاب خداوند داودهای مختلفی از جمله شهیدان شهریاری، تهرانی‌مقدم، رضایی نژاد و حاج قاسم سلیمانی را خلق کرد که هر کدام به نحوی به پیشانی نظام سلطه زدند و هر کدام از این شهیدان در یک حوزه خوش درخشیده و جالوت‌ها را از پای درآوردند.
استاندار زنجان عنوان کرد: شهید شهریاری هیبت نظام سلطه را در یکی از لبه‌های درگیری تمدنی شکست و ما همواره با طاغوت در جنگ هستیم و نمی‌خواهیم زیر سلطه باشیم و اصل هزینه دادنهای ما این است که از سلطه پذیر بودن خارج شویم.
وی افزود: ما نخبگان زیادی داریم اما هیچ کدام شهید شهریاری نمی‌شوند و حتی برخی به تعبیر رهبری تبدیل به پیچ و مهره‌های دشمنان شد‌ه‌اند. شهید شهریاری از همان دوران کودکی دارای تقوایی بالا بود و به بالاترین درجات نیز رسید.
در این مراسم محمود‌رضا آقا میری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: از جمله برکات انقلاب اسلامی ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور است و در این میان جوانان موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری هستند که علم و فناوری عامل قدرت و اقتدار کشور است.
وی افزود: در بخش هسته‌ای نگرانی‌ها از زمان حمله آمریکا به کشور ژاپن شروع شد که ۲۰۰ هزار نفر طی سه روز از بین رفتند و هنوز آثار آن کاملاً مشهود است و در حال حاضر نیز ژاپن به عنوان برده آمریکا زندگی می‌کند و هنوز نتوانسته‌ سر بلند کند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: آمریکا می‌داند اگر این ابزار دست هر کشوری باشد آن کشور قدرتمند خواهد بود بنابراین به جزء چند کشور که اجازه داده سلاح هسته‌ای آن هم زیر نظر آمریکا داشته باشند به بقیه کشورها این اجازه را نداده است.
وی بیان‌کرد: قبل از پیروزی انقلاب قرار بود با کنترل آمریکا کشور ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتن آن را برای ایران کاملاً ممنوع کرد.
آقا میری عنوان کرد: ساخت نیروگاه بوشهر که قبل از انقلاب شروع شده بود از سال ۵۷ تا ۶۱ به دلیل کارشکنی شرکت‌های خارجی کاملاً تعطیل و حتی بمباران شد، زیرا از نظر دشمنان قرار نبود ایران چیزی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایران دارای قدرت، بازدارنده است گفت: دشمنان اجازه نمی‌دهند در بحث هسته‌ای چیزی در ایران شکل بگیرد، اما نظام به این نتیجه رسیده بود که باید قدرت داشته باشد. رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران ابراز داشت: دانشمندان ایرانی، مخصوصاً شهید مجید شهریاری ستاره‌ای در کشور شد و در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار نفر فارغ‌التحصیل در شاخه‌های مختلف هسته‌ای در کشور داریم که هرکدام از آن‌ها می‌تواند در آینده یک شهید شهریاری برای خود باشد.
وی تصریح کرد: تلاش دانشمندان این بود که دشمن را سر جای خود بنشانند و در موضوع هسته‌ای امروزه نزدیک۳ هزار مقاله در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.
آقامیری با اشاره به شخصیت شهید شهریاری عنوان کرد: این شهید نمونه برجسته در اخلاق، علم ، تقوا بودند و تربیت نیروهای انسانی نابغه و تولیدات تجهیزات را مدیون ایشان هستیم.
وی تصریح کرد: کشوری که در حال حاضر، دانش فناوری و مدیریت هسته‌ای چرخه سوخت برای خودش باشد فقط ایران است؛ امروز کشور ایران به برکت خون شهیدان هسته‌ای در جایگاه ۱۰ کشور هسته‌ای جهان قرار دارد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: طبق فرمایشات رهبری ما اجازه ساخت بمب اتم نداریم اما اگر رهبری اجازه ساخت دهند قدرت ساخت آن را داریم؛ دشمنان از آمادگی ما می‌ترسند و امروزه بازدارندگی ایران در بالاترین سطح قرار دارد.
وی به اغتشاشات اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر فرزندان بدون محدودیت وارد فضای مجازی شدند که امروز اثرات مخرب آن را شاهد هستیم و اغتشاشات که دشمنان راه اندازی کرده‌اند برای این است که در جاهای دیگر نمی‌توانند کاری انجام دهند به همین دلیل قصد داشتند ما را دچار درگیری داخلی کنند که شکست خوردند.

گفتنی است بعدازمراسم دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری دانشمند پر افتخار هسته‌ای ایران، دکتر کرمی سرپرست دانشگاه پیام نور استان زنجان به همراه تعدادی از اساتید بسیجی ، دکترجعفریان رئیس سازمان بسیج اساتید استان زنجان در منزل مادری شهید شهریاری حضور یافته و به مقام این شهید عزیز ادای احترام کردند و برای مادر مرحومه  ایشان آرزوی علو درجات نمودند.
در این ديدار فرید شهریاری برادر شهید با بیان خاطراتی از شهید، به بیان ویژگی های معنوی وی از جمله انس ایشان با قرآن و تفسیر آن، نماز جماعت، علمای طراز اول استان و کشور پرداخت .
درخاتمه این بازدید حاضرین با نثار فاتحه ای یاد و خاطره این شهید عزیز و مادر گرانقدرش را گرامی داشتند.