نوآوری های جدید در دانشگاه پیام نور استان تهران/ از راه اندازی مرکز مهارت آموزی تا  افتتاح هیات اندیشه ورز دانشجویی برای اولین بار در کشور
نوآوری های جدید در دانشگاه پیام نور استان تهران/ از راه اندازی مرکز مهارت آموزی تا  افتتاح هیات اندیشه ورز دانشجویی برای اولین بار در کشور

همزمان با هفته پژوهش مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور دکتر افشین مهر سرپرست استان، دکتر ابراهیمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر آخوندی معاون آموزشی و پژوهشی استان، حجت الاسلام حسینی مسول نهاد رهبری، اعضای علمی، پژوهشگران برتر، دانشجویان و جمعی از همکاران در مرکز تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه دکتر وحید افشین مهر سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران در این مراسم با ذکر ویژگی های مطلوب دانشگاه مورد نظر خویش در پیام نور تهران با تاکید بر القاء حسن تعلق به دانشگاه با عنوان «دانشگاه من» به برخی از ویژگی های آن پرداخت و اظهار داشت: این دانشگاه خلاق است و خلاقیت را در همه ذینفعانش اعم (کارکنان، دانشجویان و اساتید) ارج می نهد و به توانمندسازی سرمایه های انسانی خود اهمیت می دهد.

وی ادامه داد: این دانشگاه برای محصول خود که دانشجویی توانمند و آماده ورود به بازار کار است ارزش فراوان قائل است و همچنین به ایده ها در همه سطوح اهمیت می دهد و تجمیع ایده ها در همه سطوح برای دست یابی به الگوهای بهتر اجرایی و همچنین تولید دانش فنی و محصول جدید را از افتخارات خود می داند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران همچنین گفت: این دانشگاه به ارزش آفرینان خود می بالد و آنها را در هر موقعیتی که باشند عضو خانواده بزرگ خود می داند و امیدوار است آنها نیز این حسن تعلق به دانشگاه را با خود داشته باشند.

افتتاح هیات اندیشه ورز (اتاق فکر) دانشجویی برای اولین بار در استان

سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران در این مراسم با تاکید بر مولفه های ذکر شده برای «دانشگاه من» و همچنین عملیاتی کردن این ایده ها در سطح استان اظهار داشت: هیات اندیشه ورز دانشجویی برای اولین بار در دانشگاه پیام نور استان تهران در ماه گذشته راه اندازی و اجرائی شد و بزودی هیات اندیشه ورز(اتاق فکر) کارکنان نیز راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی مرکز مهارت آموزی و کانون ارزش آفرینان استان

دکتر افشین مهر همچنین بیان داشت: مرکز مهارت آموزشی دانشجویان و همچنین کانون ارزش آفرینان دانشگاه پیام نور استان تهران بزودی راه اندازی می شود.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان تهران همچنین گفت: برای حمایت از ایده های دانشجویی و تجاری سازی آن از معاونت پژوهش دانشگاه که در همین جلسه حضور دارند درخواست داریم که هر چه سریعتر مرکز حمایت از ایده و تجاری سازی را در سطح دانشگاه راه اندازی و سازوکار آن را ابلاغ فرمایند.

افتتاح هسته های نوآور
دکتر افشین مهر افزود: هسته های نوآوری مرکب متشکل از عضو هیات علمی، کارمند و دانشجو در دستور کار است و بزودی افتتاح خواهد شد.

راه اندازی کمیته های استعدادیابی
وی همچنین به کیمته های استعدادیابی اشاره کرد و بیان داشت: کمیته های استعدادیابی در عرصه های مختلف علمی، هنری، فنی، فرهنگی و ورزشی در سطح استان بزودی راه اندازی می شود.

لازم به ذکر است مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان تهران بعد از ۲ سال برگزار و در پایان مراسم پژوهشگران برتر معرفی و و از آنها تقدیر به عمل آمد.
اسامی پژوهشگران به شرح زیر می باشد:
در گروه علوم انسانی: دکتر حسن خسروی (حقوق)، دکتر یگانه موسوی جهرمی (اقتصاد) دکتر سوسن علیزاده (روانشناسی)، دکتر بلقیس روشن (زبانشناسی)
در گروه علوم پایه: دکتر احمد آخوند (فیزیک) دکتر اعظم منفرد (شیمی)
گروه فنی و مهندسی: دکتر محمودرضا کی منش (مهندسی عمران)
گروه علوم کشاورزی: دکتر محمد خوب بخت (علوم کشاورزی)
گروه هنر و معماری: دکتر حیدر جهانبخش (مهندسی معماری)