چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌الملل مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود
چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌الملل مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود

رئیس مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور گفت: چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌الملل مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با محوریت دیپلماسی علمی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، نهم و دهم اسفند ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش یوپنا دکتر مجتبی سلطانی احمدی دبیر اجرایی چهاردهمین نشست ملی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‎های کشور گفت: این نشست ملی با مشارکت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و همچنین مرکز مطالعات علمی بین‌المللی این وزارتخانه و مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

دکتر مجتبی سلبطانی احمدی افزود: در این نشست علاوه بر حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزارت عتف، رئیس سازمان امور دانشجویان، همچنین چهره‌ها و شخصیتهای مطرح، فعال و صاحب‌نظر و با تجربه کشور در عرصه فعالیتهای بین‌المللی دانشگاه‌ها ومؤسسات آموزش عالی حضور خواهند داشت و به بیان سخنرانی و نقطه‌نظرات خود می‌پردارند. بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته، در روز نخست نشست سیاست‎های مد نظر و جدید وزارت علوم در عرصه همکاری‎های علمی و بین‌المللی تبیین و تشریح خواهد شد و در روز دوم نشست نیز با محوریت مرکز مطالعات علمی بین‌المللی، مسائل مربوط به گسترش روابط بین‌ المللی در حوزه علم و فناوری ادامه خواهد یافت.

عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین نشست ملی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاههای کشور گفت: با توجه به عزم دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی پیشرو در عرصه آموزش عالی کشور برای نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی، میزبانی این نشست مهم در سطح کشوری از سوی وزارت عتف به این دانشگاه واگذار شده است که نشان دهنده توجه خاص وزارتخانه به دانشگاه پیام نور است. امروزه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری نقش و اهمیت بسیار مهمی در مناسبات و روابط بین کشورها ایفا می‌کنند و حتی می‌توان گفت هر چقدر دانشگاه‌های یک کشور در عرصه بین‌المللی و برقراری روابط مبتنی بر آموزش و پژوهش با دانشگاه‌های کشورهای دیگر موفق عمل کنند، این موفقیت در سطح کلان نقش مثبت و تأثیرگذاری در روابط دیپلماتیک آن کشور با سایر کشورهای جهان خواهد داشت.

رئیس مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور در ادامه گفت: با عنایت به اینکه طی سالیان اخیر دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی در عرصه‎های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و به‌ویژه فناوری پیشرفتهای قابل قبول و چشمگیری کسب کرده‎اند، در صورت تدوین و اجرای برنامه‌های هدفمند، منسجم و واقع‌گرا در این زمینه، این چشم‌انداز وجود دارد که به زودی شاهد موفقیتهای بیش از پیش دانشگاه‌های ایرانی در عرصۀ دیپلماسی علمی باشیم. ترسیم و تبیین این اهداف، در قالب سیاستهای جدید وزارت عتف از جمله اهداف مهم چهاردهمین نشست سراسری معاونان و مدیران مدیران بین‌الملل مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به میزبانی دانشگاه پیام نور محسوب می‌شود.

دکتر مجتبی سلطانی احمدی در پایان گفت: در حاشیه و طول برگزاری این نشست، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات دانش بنیان دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پژوهشی قابل عرضه در سطح بین‌المللی در در سالن همایشهای دانشگاه پیام نور برپا خواهد شد.