جشن ازدواج ۷۵ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور برگزار شد
جشن ازدواج ۷۵ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور برگزار شد

جشن ازدواج ۷۰ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور در آستانه ولادت حضرت قائم (عج) در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش یوپنا، دکتر ابراهیم تقی زاده در این مراسم ضمن تبریک طلیعه زندگی مشترک دانشجویان گفت:بنای خانواده در اسلام مهمترین بنا است و در دین مبین اسلام، ازدواج وسیله نیست بلکه رکنی مهم از ارکان فلسفه خلقت است.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: ازدواج دانشجویی اتفاق مبارکی است که بعد از انقلاب در دانشگاه‌ها نهادینه شد‌ و استمرار و تداوم آن برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:انسان موجودی چندبعدی است که برای تعالی و رشد، نیازمند توجه به همه ابعاد وجودی خود است و ازدواج در ابتدای دوران جوانی، علاوه بر برقراری آرامش روحی و روانی برای افراد، باعث قوی شدن پیوند بین زوجین و ایجاد یک درک عمیق متقابل می‌شود.

دکتر تقی زاده افزود: نگرانی جدی امروز حرکت جامعه به سمت پیری جمعیت و گذر از نشاط جامعه است که باعث عدم تامین نیروی کار، تهدید چرخه اقتصادی، افزایش بار خدمات بهداشتی و درمانی است اما امروز این جشن و این مراسم، نوید بخش توجه جوانان دانشگاهی به این نکته مهم است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این مراسم گفت: خانواده در اسلام، منتقل کننده باورهای دینی، ارزش های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی به نسل های دیگر است.

وی ضمن آرزوی خوشبختی برای زوج های دانشجو مهم ترین وظیفه آنهارا، تربیت فرزندانی مومن، متدین و پایبند به ارزش های اخلاقی دانست.

وی همچنین «مودت» و « رحمت» را دو رکن مهم در زندگی زناشویی عنوان کرد و افزود: زوجین باید نسبت به یکدیگر درک متقابل داشته و در تمامی چالش های موجود با محبت برخورد کنند.