این حد از بی مهری به دانشگاه امن و کم حاشیه دانشگاه پیام نور شگفت‌آور است
این حد از بی مهری به دانشگاه امن و کم حاشیه دانشگاه پیام نور شگفت‌آور است

بیانیه ی پایانی نشست مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور، با تاکید بر پیشتازی این دانشگاه در امور فرهنگی، تربیتی و آموزشی، خواستار پرهیز از شتابزدگی در طرح آمایش و ساماندهی دانشگاه‌ها شد.

به گزارش یوپنا، مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در پایان نشست سه روزه در مجتمع فرهنگی و آموزشی پیام نور کهک، بیانیه‌ای را پیرامون طرح آمایش و ساماندهی دانشگاه‌ها صادر کردند.
در متن این بیانیه آمده است:

خداوند منان را شاکریم که توفیق حضور در دیار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و شهر مقدس قم با عنوان نشست مدیران فرهنگی دانشجویی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب اسلامی حاصل گردید.

روح شهید جوان بسیجی جهادگر ، محمدرضا احمدی به مثابه چراغ راهنمای مسیر تعالی بخش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پیش روی فعالان فرهنگی در عرصه دانشگاه پیام نور خواهد درخشید.

مدیران فرهنگی، دانشجویی و ترببت بدنی پیام نور سراسر کشور در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: خستگی ناپذیری و تلاش مستمر همراه با برنامه ریزی و آگاهی از مسئولیت های عرصه خطیر اجتماعی دانشگاه ها و مسئولان فرهنگی در این برهه حساس ، عنصر حیاتی و سرنوشت ساز دانشگاه پیام نور محسوب می گردد. کار فرهنگی مدبرانه ، عمیق ، متنوع شیوا ، زیبا و هنرمدانه در دستور کار است.

این بیانیه تصربح کرده است: ما مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور که سال‌هاست دانشگاه عدالت محور و انقلابی پیام نور را از گزند فتنه های دشمنان محفوظ داشته و دانش آموختگان متخصص و متعهد را برای جایگاههای مختلف نظام جمهوری اسلامی تربیت کرده ایم، ضمن حمایت از کیان دانشگاه به عنوان مردمی ترین دانشگاه کشور با نزدیک به نیم میلیون دانشجو ، استاد و کارمند انقلابی داعیه دار عدالت آموزشی و دارای ساختار آموزش به روز و کارآمد اعلام می دارد که حذف و محدود سازی غیر کارشناسی این دانشگاه دارای تبعات منفی و گسترده علمی ، فرهنگی اجتماعی و احیانا امنیتی برای کشور خواهد بود و ناقض منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است . جمهوری اسلامی در شمار موفق ترین حاکمیت های جهان در جا به جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه جای کشور و از مناطق مرفه نشین شهر ها به مناطق پایین دست آن بوده است. آمار بزرگ راه سازی و خانه سازی و واحدهای دانشگاهی و امثال آن به دورترین مناطق کشور ، حقیقتاً افتخار آفرین است.

در ادامه عنوان شده است: جای بسی تعجب است که دانشگاه شهید پروری که طی سالهای اخیر بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است و در صد زیادی از مدیران اجرایی کشور در شهرهای متوسط و کوچک دانش آموختگان این دانشگاه هستند و در اغتشاشات سال گذشته امن ترین و کم حاشیه ترین مجموعه آموزش عالی کشور محسوب می شود. این گونه مورد بی مهری قرار گیرد.

لذا از کلیه دست اندرکاران و متولیان این امر به ویژه مجلس و دولت انقلابی، تقاضامندیم با تأنی و دقت کلیه جوانب امر به صورت جامع و کامل سنجیده و از رقابت‌های منفی بین دانشگاهی و هرگونه اقدام شتابزده در ساماندهی این دانشگاه انقلابی پرهیز گردد